גרינספאן מזהיר: הממשל משחק באש, חייבים לצמצם הגרעון

גרינספאן הביע את דעתו כי המימשל האמריקני צריך לנהוג בדומה לממשלות באירופה: "יש צורך בצעדי צנע. אנחנו נצטרך להתחיל לקצץ בתכניות הרווחה הממשלתיות"

אלן גרינספאן, מי שהיה יו"ר הפדרל ריזרב בשנים 1987-2006, שב ומזהיר מפני ההשלכות של הגרעון העצום של המימשל. הגירעון התקציבי של ארה"ב "מפחיד" וכי הממשלה הפדרלית צריכה לקצץ בחדות את הוצאות הרווחה שלה.

"אנחנו משחקים במשחק מסוכן מאוד", אמר גרינספאן אתמול בכנס בניו יורק שנערך בחסות חברת בלומברג. "אנחנו מגדילים את החוב של הציבור בקצב מהיר ומקטינים את הפער בין רמות החוב ובין יכולתנו ללוות. בכך כרית הספיגה הופכת להיות צרה הרבה יותר ומרווח הטעות האפשרי מאוד מצומצם".

גרינספאן הביע את דעתו כי המימשל האמריקני צריך לנהוג בדומה לממשלות באירופה. "יש צורך בצעדי צנע", אמר. "אנחנו נצטרך להתחיל לקצץ בתכניות הרווחה הממשלתיות".

לפני כשבועיים אמר גרינספאן כי "לארה"ב חשוב יותר לצמצם את הגירעון התקציבי מאשר להרחיב את קיצוצי המסים, שתוקפם צפוי לפוג בסוף השנה. בעיית הגירעון התקציבי מסוכנת בהרבה מכפי שהרוב חושב", הזהיר גרינספן ותיאר את הבחירה בין מסים נמוכים לחוב גבוה ל"בחירה בין רע לגרוע".

האיום של הרחבת החוב הממשלתי מעבר ליכולת המדינה יכולה להוביל לתסריטים מסוכנים מאוד. גרינספן ציין כי על אף ששיעורי הריבית הנמוכים הקלו על הממשלה במכירת אג"ח, הם לא יישארו כך לנצח.