בצלאל ודרהי בוחנים שיתוף-פעולה במכרז למפעיל סלולרי נוסף

קרוב לוודאי שהשיחות בין בעל השליטה ב-018 אקספון, לבין נציג של בעל השליטה ב-HOT ובמירס יובילו לכדי שיתוף פעולה ממשי רק לקראת המועד להגשת ההצעות במכרז

חזי בצלאל, איש העסקים והבעלים של חברת 018 אקספון, נפגש עם נציג של בעל השליטה ב-HOT ובמירס, פטריק דרהי, על מנת לדון באפשרות לשיתוף פעולה בשוק הסלולר. כפי שנחשף ב"גלובס", דרהי גם נפגש עם יוסי מימן, הבעלים של 012 סמייל(הפגישה נערכה לאחר שמימן רכש את סמייל במסגרת התמחרות שבה השתתף גם דרהי), ודן עמו על האפשרות להתמודד במשותף במכרז למפעיל סלולרי נוסף וכן על שיתופי פעולה נוספים.

קרוב לוודאי שהשיחות בין דרהי לבצלאל לא יובילו לכדי שיתוף פעולה ממשי בטווח הקרוב, אלא רק לקראת המועד להגשת ההצעות במכרז למפעיל סלולרי נוסף. הסברה בשוק היא שמבחינה כלכלית אין מקום לשני מפעילים סלולריים נוספים (המכרז שמוציא משרד התקשורת הוא לשתי רצועות תדרים), כך שישתלם לגופים שמתכוונים להתמודד לאחד כוחות ולגשת במשותף. חזי בצלאל מסר שלא מתנהלים מגעים, אך אישר כי התקיימה פגישה בינו לבין נציגו של דרהי.

נדגיש כי זו לא הפעם הראשונה שחברת HOT מתעניינת ב-018 אקספון, בתקופה שבה דוד קמיניץ שימש מנכ"ל HOT גם התנהלו מגעים בין החברות. עד היום HOT רוצה להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות והאינטרנט, ואקספון, שאז הועמדה למכירה, עדיין נתפסת כקרש קפיצה שעשוי לאפשר להוט לקצר תהליכים.