רזין וגולדשטיין מתאוששים? הגיעו להסדר חוב בחברת דנירקו

עוד חברה בקשיים בה מעורבים השניים, אר.או. פיוצ'ר, קיבלה התראה במסגרת הליך הוצאה לפועל למימוש מיידי של נכס בעיר גץ שברומניה

אלי רזין ועודד גולדשטיין "מככבים" לאחרונה באסיפות הנושים של חברות נדל"ן שגייסו סכומי עתק באמצעות אג"ח עבור פעילות נדל"ן במזרח אירופה. בשבוע שעבר הם ניהלו את אסיפת האג"ח של חברת אר.או. פיוצ'ר, הפעילה ברומניה, ומיד לאחר מכן חתמו על הסדר חוב בחברת דנירקו , הפעילה בבולגריה.

עד שייחתם הסדר חוב נוסף באר.או. פיוצ'ר, שבשליטת מריו לזניק (רכש לאחרונה את מניותיו של בנו אסף בחברה) ואסף רזין (בנו של אלי רזין, המייעץ לחברה זו), ממשיכה חברת הנדל"ן, שחובות האג"ח שלה מסתכמים בכ-30 מיליון שקל, להתפרק מנכסיה.

ביום שישי דווח על התראה שהתקבלה במסגרת הליך הוצאה לפועל למימוש מיידי של נכס בעיר גץ, המוחזק על ידה בשיעור של 50%. זאת, בשל אי עמידה בתנאי ההלוואה של הבנק המלווה.

חברת הפרויקט (Delux Kardinal Construct) אינה משלמת כבר זמן רב את הריבית בגין ההלוואה ובהמשך גם לא את הקרן. אר.או. פיוצ'ר מעריכה כי "כיוון שאין ביכולתה של Delux לפרוע את ההלוואה שנטלה או לשלם תשלום כלשהו על חשבון ההלוואה, צפוי שהמקרקעין ששועבדו על ידה ימומשו על ידי הבנק".

נזכיר, כי רק לפני שנה הסכימו מחזיקי האג"ח של אר.או. פיוצ'ר ל"תספורת" במסגרת הסדר חוב. אך מסתבר שלא די בכך ובדו"חותיה לרבעון השני השנה הודיעה החברה כי הפסיקה את פירעון הריבית והחלויות השוטפות של הלוואות שנטלה מבנקים, למעט בפרויקט המגורים "גרין פארק" בעיר יאש.

אר.או. פיוצ'ר הנפיקה שתי סדרות אג"ח בשנים 2006 ו-2007, בהיקף כולל של יותר מ-60 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של 2010 סיימה החברה בהפסד של כמעט 40 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-20 מיליון שקל ב-2009 כולה. ההפסדים העבירו את החברה לגירעון בהון העצמי וכעת יכולתה לעמוד בהחזר החובות בזמן תלויה בעיקר במכירת בניין משרדים בפרויקט "אמינסקו" שבבוקרשט, אך טרם נמצא קונה.

לא מדווחת, לא משלמת

גם חברת דנירקו, שגייסה אג"ח בהיקף של 50 מיליון שקל, איננה מסוגלת לעמוד בהחזר החובות בזמן. דנירקו אפילו לא טרחה לפרסם את הדו"חות לרבעון הראשון והשני של השנה, אך ברור שמצבה קטסטרופלי.

החברה סיימה את 2009 עם גירעון של 10 מיליון שקל בהון העצמי, ללא הכנסות, ובשורה התחתונה רשמה הפסד של 12 מיליון שקל. בשבוע שעבר חתמו מחזיקי האג"ח בדנירקו, שיוצגו על ידי עו"ד אופיר נאור, על הסדר במסגרתו יקבלו תשלום מיידי של 6.3 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח מוותרים מצידם על טענות והחברה לא מבצעת "תספורת", אך התשלומים אמורים להתחיל משנת 2012 ואילך.

באופן רשמי, דנירקו נמצאת בשליטת משה גרשי (58%), מוטי רזניק (32%) ועודד גולדשטיין (10%, בדומה להחזקתו באר.או. פיוצ'ר) גרשי ימשיך לנהל את החברה תמורת שכר חודשי של 30 אלף שקל, כשמחצית מסכום זה תשולם על ידי אלי רזין. מוטי רזניק הוא קרוב משפחה של רזין, ובמסגרת הסדר החוב התחייב להחזיר לחברה 156 אלף דולר.

באופן תמוה למדי, על ההסכם חתומים מלבד גרשי גם אלי רזין ובנו, דרור. דרור רזין מחזיק גם באג"ח בהיקף של 13.3 מיליון שקל ערך נקוב, והחוב כלפיו ייפרע רק לאחר תשלום של 76 אגורות על כל 1 שקל ע.נ. מהקרן שתיפרע למחזיקי האג"ח.

אלי רזין מעניק במסגרת ההסדר ערבות אישית בגובה של 4.1 מיליון שקל, שתבטיח את החזר החוב למחזיקי האג"ח עד לסכום של 765 אגורות לכל 1 שקל ע.נ.