הפרקליטות על בקשת דודי אפל לדחות ריצוי מאסרו: לערעור אין סיכוי

אפל, שנדון ל-3.5 שנות מאסר בגין מתן שוחד, ביקש לדחות את ריצוי עונשו עד להכרעה בערעורו ■ הפרקליטות: "זהו ערעור-סרק" ■ בסיום הדיון החליט השופט ציון קאפח לעכב את ביצוע העונש

"ערעורו של דודי אפל הוא ערעור-סרק. הכרעת הדין המרשיעה בעניינו ניתנה פה-אחד על-ידי 3 שופטים, ב-3 אישומים. האם ייתכן שבית משפט של ערעור יהפוך את כל 3 הערעורים?" - כך אמרה היום (ג') נציגת הפרקליטות, עו"ד ענת סבידור-גולדנצוויג, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בנוגע לבקשת אפל לדחות את מועד תחילת ריצוי העונש שנגזר עליו, בפועל, עד להחלטה בערעור שהגיש.

התובעת הוסיפה וטענה כי אין לאפל שום סיכויים בערעור. "המלל של הערעור הוא מאוד נחמד, וראיתי בתקשורת ש'בית המשפט הותיר גושים שלמים של ראיות על רצפת העריכה של הכרעת הדין'. אבל בסופו של דבר, אין בערעור שום טענה חדשה שלא נטענה בבית משפט השלום", אמרה עו"ד סבידור.

סבידור הוסיפה ואמרה כי בכל פסקי הדין של העת האחרונה לא ניתן לנאשמים מורשעים, עיכוב ביצוע, וטענה כי אם יעוכב ביצוע עונשו של אפל - יאמר הציבור כי אפל מקבל יחס שונה מאחרים. "מחר יבואו מורשעים אחרים לבית המשפט בבקשות-סרק, ויהיה לו קשה מאוד", טענה התובעת.

בסיום הדיון החליט השופט ציון קאפח לעכב את ביצוע עונשו של אפל, עד למתן החלטה חדשה בנושא. קאפח ציין כי החלטתו תישלח לצדדים.

בשבוע שעבר הגיש אפל את ערעורו, הן על הרשעתו במתן שוחד והן על העונש שהוטל עליו. באמצעות עורכי הדין איתן מעוז, נבות תל-צור, משה ישראל ועו"ד שלומית הראל-שוורץ, טען אפל בערעורו כי בית משפט השלום שגה שגיאה מהותית בכך שהחליט להרשיע אותו בדין, למרות שלא היו בידיו ראיות ישירות לכך שהוא נתן שוחד לאישי הציבור - ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; וראש מועצת גבעת-שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי.

עוד ביקש אפל מבית המשפט כי ידחה את ריצוי העונש שנגזר עליו עד להחלטתו בערעור.

"מקרה דגל"

אתמול (ב') הגישה הפרקליטות לבית המשפט מחוזי בתל-אביב ערעור נגדי, על קולת העונש שהטיל בית משפט השלום בתל-אביב על אפל; על מקורבו, בני תבין; ועל ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; בפרשת השוחד. הפרקליטות ביקשה להחמיר בעונשם של השלושה וכן להטיל על רגב קנס כבד.

בערעור נכתב כי "הנאשמים הורשעו באחת מפרשיות השוחד החמורות והבוטות בישראל, שהנפגע הישיר ממעשיהם הינו הציבור הישראלי והאמון שהוא רוכש לרשויות השלטון".

עוד טענה הפרקליטות בערעורה כי "מבחינה ציבורית מהווה פרשה זו 'מקרה דגל' לענישה בעבירות שוחד, ופוטנציאל המסר הגלום בה - הן לעניין הגמול והן לעניין ההרתעה - הינו מירבי. במידה רבה, נשואות עיני הציבור אל בית המשפט לדעת מהו 'תג המחיר' העונשי על עבירות שוחד ועד כמה, אם בכלל, לא משתלם לבצען".

גזר דינו של אפל ניתן ביולי 2010. בית משפט השלום בתל-אביב גזר עליו 3.5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך מיליון שקל, בגין הרשעתו בעבירות של מתן שוחד ל-3 אישי ציבור - ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; ראש מועצת גבעת-שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי; ובכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל, עודד טל - בכדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי בנייה של החברה "מגדל הזוהר" שבבעלותו.

על רגב נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, ונקבע כי היה קלון במעשיו. על תבין נגזרו שנתיים מאסר בפועל וקנס בסך 50 אלף שקל.