נעצרו שני חשודים בשימוש בחשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים

ביהמ"ש האריך ב-4 ימים את מעצרם של יצחק גלסמן ויאיר לייזרוביץ, החשודים בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות במספר פורמטים בענף הבנייה וכוח-האדם

בית המשפט השלום בתל-אביב האריך אתמול (ב') ב-4 ימים את מעצרם של שני חשודים בשימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

משרד חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ברשות המסים ניהל נגד החשודים, יצחק גלסמן ויאיר לייזרוביץ, חקירה בחשד להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות במספר פורמטים בענף הבנייה וכוח-האדם.

על-פי החשד, גלסמן נהג לסמן לאתר באינטרנט חברות קיימות, ועם פרטי החברות פנה לבית דפוס והדפיס פנקסי חשבוניות, זייף אישורי ניכוי מס במקור ואישורים של רואה חשבון ועורך דין, שלכאורה נתנו לחברות תוקף של חברות פעילות. עוד הוא חשוד כי זייף ומכר את החשבוניות לעוסקים שונים בתמורה לאחוזי עמלה במזומן.

בקשת המעצר של הרשות מגלה כי לגלסמן יש עבר עשיר בביצוע עבירות מע"מ, שבגינן הוא ריצה עונש מאסר של 39 חודשים. עם שחרורו מהכלא בשנת 2005, עוד בתקופת המאסר על-תנאי, הוציא גלסמן חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-6 מיליון שקל.

חוקרי הרשות מסרו כי מהראיות שנאספו עולה כי החשוד הפיץ חשבוניות לחברות ועסקים שונים בסכום של כ-35 מיליון שקל. החשבוניות הוכנסו כתשומות בספרי חברות ועסקים שונים ונדרשו כקיזוז בדיווחי מע"מ חודשיים, ובכך חשוד גלסמן כי סייע לחברות ועסקים אלה להתחמק מתשלומי מע"מ.

לטענת הרשות, גלסמן קשר את עצמו לחשדות המיוחסים לו.

במהלך החקירה עלה חשד גם נגד יאיר לייזרוביץ המתגורר בנתניה, לפיו הוא קיזז בספרי הנהלת החשבונות של חברת דני בר בנייה והשקעות, שנמצאת בבעלותו, חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-30 מיליון שקל.

במקביל, כך חודשים ברשות, הפיץ לייזרוביץ בשנים 2007-2010 חשבוניות פיקטיביות על שם החברה בסכום העולה על 30 מיליון שקל.

לייזרוביץ הכחיש את החשדות המיוחסים לו.