מהפך: הדיבידנדים של חב' טכנולוגיה עקפו את חב' הפיננסים

לראשונה בהסטוריה: ברבעון השלישי של 2010 חברות ה-IT שילמו 9.2% מהדיבידנדים לעומת 8.9% של חברות הפיננסים

משקיעים בארה"ב שנהגו להסתמך על מניות פיננסים כספקיות בטוחות של דיבידנד יכולים כעת לפנות למגזר מפתיע חדש למטרה זו: טכנולוגיית מידע.

חברות בתעשיית ה-IT עקפו את חברות הפיננסים בתשלום כולל של דיבידנדים בפעם הראשונה בהיסטוריה ברבעון השלישי השנה. בעבר נהגו חברות הטכנולוגיה לשמור את המזומנים שלהן כדי להשקיע אותם מחדש במחקר ופיתוח או בהשתלטויות ורכישות. כעת, בעקבות לחצים של בעלי מניות שרעבים לתשואות, חברות כמו סיסקו ומיקרוסופט בוחרות לחלק חלק מערימות המזומנים שלהן באמצעות הגדלת הדיבידנדים.

"למגזר הטק יש המזומנים העודפים והיכולת לשלם, ואילו חברות הפיננסים יחזרו למה שהן היו רק בעוד זמן רב", אמר הווארד סילברבלט, אנליסט בחברת מדד S&P בניו יורק.

מניות טכנולוגיית מידע שילמו 9.2% מ-210 מיליארד הדולרים ששולמו בדיבידנדים מתחילת השנה עד 7 באוקטובר, בהשוואה ל-8.9% ששילמו חברות הפיננסים, לפי הנתונים של S&P. ב-2007, לפני המיתון בארה"ב, מניות הפיננסים היוו 30% מתשלומי הדיבידנד הכוללים, ומניות הטק היוו 5.7%.

חברות במגזר ה-IT גם מתבגרות גם במובן זה שתזרימי המזומנים שלהן עולים וצורכי ההון יורדים, אומר ג'יימס מאייר, מנהל ההשקעות הראשי של חברת טאואר ברידג' אדבייזורז, שלקוחותיה מחזיקים לפחות מיליון דולר בנכסים להשקעה.

נכון ל-6 באוקטובר, 73 חברות מבין 500 חברות מדד S&P שילמו דיבידנדים שעלו על התשואה הממוצעת של אג"ח קונצרנית, 3.6% - שיא של לפחות 15 שנים, לפי נתונים של בלומברג ובנק אוף אמריקה. תשואת הדיבידנד הממוצעת של תעשיית ה-IT היתה 1.9% לעומת 1.4% למניות הפיננסים.

גם ריביות האג"ח הזעומות מגדילות את הלהיטות לתשואות גבוהות יותר. תשואת אג"ח האוצר האמריקני לשנתיים ירדה אתמול לשפל של 0.3512%. תשואת האג"ח לעשר שנים צנחה ביום ד' שעבר לשפל של 20 חודש, 2.3552%.

לדברי הנק סמית, מנהל ההשקעות הראשי של הייברפורד טרסט, שמנהלת 6 מיליארד דולר, הלקוחות מעוניינים במניות איכותיות שמחלקות דיבידנדים מפני שהם רוצים הכנסה ו"מניות שאפשר לישון איתן בשקט בלילה". קרן "תיק הצמיחה האיכותית" של הייברפורד, שמשקיעה כ-3 מיליארד דולר במניות שמחלקות דיבידנדים, הקצתה 21% מההון הזה לחברות IT ורק 13% למניות פיננסיות.

על אף שיותר חברות IT מחלקות היום דיבידנדים, המשקיעים צריכים לזכור שהן עדיין משלמות פחות מתעשיות אחרות, אומר רובין מחברת ביריני אסושיאייטס. חברות טלקום וחשמל/מים מציעות את תשואות הדיבידנד הגבוהות ביותר, 6.1% ו-4.5% בהתאמה. הבנקים עשויים להגדיל את הדיבידנד כבר בשנה הבאה.