פרוטוקול ה'פד': קובעי המדיניות מוכנים לעוד הרחבה בקרוב

הפרטוקלים מראים כי קובעי המדיניות מוכנים לנקוט בעוד הקלות מוניטריות "בקרוב", והתמקדו ברכישות האג"ח הממשלתיות והגברת הציפיות לאינפלציה, כדרך לתמרץ את הכלכלה

קובעי המדיניות של הפדרל ריזרב מוכנים לנקוט בעודהקלות מוניטריות "בקרוב" והתמקדו ברכישות אג"ח ממשלתיות נוספות והגברת הציפיות לאינפלציה, במטרה לתמרץ את הכלכלה האמריקנית - כך מראה פרוטוקול של ישיבת ועדת השוק הפתוח שפורסם הערב.

"קובעי המדיניות רצו לשקול עוד מה המסגרת היעילה ביותר להתאים ולהעביר צעדים נוספים במטרה להמריץ את הכלכלה", נאמר בפרוטוקול הישיבה שהתקיימה ב-21 בספטמבר. בנוסף, נאמר כי ה'פד' שוקל לראשונה להציב יעד לתוצר המקומי הגולמי, במטרה להגביר את ציפיות המחירים בשוק.

הפרוטוקול עוד חושף כי בכירי ה'פד' מודעים לבעיות האינפלציה שמדיניות מוניטרית מרחיבה, ברמת ריבית אפסית, עלולה לגרום אך ציינו כי מדובר ב"מחיר שאפשר לסבול אותו".

"רוב ממשתתפי הוועדה ציינו כי הצמיחה הכלכלית ממשיכה להיות איטית מדי כדי להבטיח התקדמות מספקת לצמצום האבטלה, וכי אם האינפלציה תמשיך להיות נמוכה לאורך זמן מיעדי הבנק המרכזי, אז אפשר לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה נוספת", נכתב בפרוטוקול.