עוד יום של עליות בוול סטריט; הדאו בשיא של כמעט חצי שנה

קומברס זינקה בעקבות מכירת החברה הבת שלה, אולטיקום ■ JP מורגן ואינטל ירדו למרות שהדו"חות שלהן הפתיעו לטובה ■ מדד מחירי הייבוא והייצוא בארה"ב עלה ב-0.3%

השוורים לא נחים לרגע בניו יורק והצליחו גם היום (ג') להוביל את וול סטריט לעוד נעילה חיובית, וזאת לאחר שאתמול חתמו המדדים בעליות של עד 0.7% על רקע אופטימיות בקרב המשקיעים באשר לצעדים שינקוט הבנק הפדרלי. המדדים המובילים של ניו-יורק נסחרו לאורך כל יום המסחר בעליות שערים, שבשיא היומי הגיעו ל-1.3% בנאסד"ק. בסיום המסחר: הנאסד"ק השלים עלייה של כ-1%, כאשר הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו 0.7% כל אחד. בניגוד לציפיות, אינטל וג'יי פי מורגן ירדו על אף הדו"חות הטובים שהציגו.

מוקדם יותר, נעילה חיובית חזקה הייתה בבורסות המרכזיות באירופה, כאשר בורסת לונדון עלתה 1.5%; פאריס הוסיפה כ-2.1% ופרנקפורט עלתה בכ-2%. אסיה גם כן ננעלה בעליות שערים ברקע למגמה חיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט.

בזירת המאקרו בארה"ב, בשעה 14:30 פורסם מדד מחירי היבוא והייצוא לחודש ספטמבר, שהצביע על עלייה של 0.3%, לעומת עלייה של 0.5% באוגוסט.

אתמול הושפע המסחר בעיקר מפירסום הפרוטוקולים של דיוני ה"פד" בהם הביעו מרבית החברים נכונות להתערבות משמעותית קרובה במטרה להבטיח את המשך הצמיחה בשוק האמריקאי. דברים אלה חיזקו את ההערכות בשוק באשר להתערבות קרובה של הבנק הפדרלי כבר בנובמבר בסכום גבוה של עד 1.5 טריליון דולר - סכום כפול מזה שהוקדש לתכנית ה-TARP במטרה להזניק את המשק בארה"ב. הערכות מרבית האנליסטים מרוכזות סביב סכום של כ-500 מיליארד דולר כשההערכה היא שהצהרה קונקרטית על נוסחת ההתערבות של ברננקי ועמיתיו תפורסם בתוך כחודש.היום יסייעו לאווירה החיובית בניו יורק עליות השערים המשמעותיות בבורסות אירופה שרשמו זינוקים של עד 1.5% בהובלת מניות הטכנולוגיה והשבבים שרוכבות על גל ההתלהבות מדו"חות אינטל אמש.

בבורסת הסחורות של ניו יורק, החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 83.03 דולר לחבית, עלייה של 1.7%. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,370.8 דולר לאונקייה, עלייה של 1.8%.

הגידולים החקלאיים, החיטה , התירס והסוכר , נסקו לשיאים חדשים ומובילים את מדד הסחורות של רויטרס (crb index), העוקב אחרי מחיריהן של 19 סחורות מובילות, לרמה הגבוהה ביותר מאז ה-15 לאוקטובר 2008.

האנליסטים של פינקסו מקבוצת למבקס מעריכים כי כל עוד הדולר נחלש בעולם מחירי הסחורות ימשיכו לעלות, ואם האירו ימשיך להתחזק ביחס לדולר ויישאר מעל 1.38 דולרים לאירו השוורים ימשיכו לשלוט בשוק בסחורות. "עליות מחירי הסחורות עומדת מדיניות הריבית הנמוכה של בן ברננקי", כתבו האנליסטים בסקירה שהוציאה היום פינקסו. "השארת הריבית ברמת שפל וההבנה כי ה'פד' לא יביא להעלאתה בזמן הקרוב גרמו להיחלשות הדולר בעולם, אשר הביאה להתחזקות מחירי הסחורות שכן אלה נקובים בשער החליפין של המטבע האמריקני", הסבירו.

עונת הדו"חות נמשכת - ומושכת למעלה

אינטל ירדה היום בכ-2.7% לאחר שעלתה אתמול בכ-1% בציפיה לפרסום דו"חותיה אמש. הירידה של היום מפתיעה לאור דו"חות המוצלחים שפירסמה החברה אמש.

החברה הבת של קומברס , אולטיקום , הודיעה אמש כי הסכימה להירכש על ידי קרן ההשקעות Platinum Equity תמורת 8.07 דולר למניה, פרמיה של כ-5% על מחירה של אולטיקום. מחיר העסקה משקף לאולטיקום שווי של כ-90 מיליון דולר ומחיר הרכישה מתחלק ל-2: 2.33 דולר למניית אולטיקום כדיבידנד מיוחד ועוד 5.74 דולר למניה.

את מרבית העניין מרכזת היום בנק ג'יי פי מורגן סטנלי לאחר דו"חות משמעותיים. הקבוצה הציגה קפיצה מרשימה של 23% בשורה התחתונה כשהיא משלשלת לקופתה 4.4 מיליארד דולר בתוך שלושה חודשים - לעומת 3.6 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח למניה הסתכם ב-1.01 דולר - 15% יותר מהתחזיות המוקדמות של אנליסטים שצפו לרווח של 88 סנט "בלבד". הכנסות הקבוצה ברבעון שהסתיים בספטמבר הסתכמו בסכום של 24.5 מיליארד דולר. הלימות ההון הראשוני של הבנק, על פי הדו"חות, עמדה על שיעור של 9.5%.

עסקת העשור של גילת : חברת רשתות לוויין הדואלית ממשיכה להתרחב ומעמיקה את פעילותה בשוק הביטחוני-צבאי. היום דיווחה החברה, כי חתמה על הסכם לרכישת חברת ווייבסטרים (Wavestream) האמריקנית תמורת כ-130 מיליון דולר במזומן. גילת צופה, כי העסקה תושלם תוך 3 חודשים. גילת מציינת, כי העסקה תמומן ממקורותיה העצמיים. רכישה זו, הגדולה ביותר שביצעה גילת במהלך למעלה מעשור, מתווספת לרכישה של חברת רייסאט אנטנה סיסטמס (RaySat Antenna Systems), שנחתמה בחודש מארס האחרון, תמורת כ-25 מיליון דולר. יצוין, כי גם רייסאט אנטנה סיסטמס מוכרת לשוק הביטחוני.

החברה הבת של אלביט מערכות בארה"ב זכתה בחוזה מסגרת בהיקף של 68 מיליון דולר לאספקת מערכות תצוגה עילית למשרד ההגנה האמריקני. ההזמנה כוללת מערכות חדשות בעלות צג שטוח ליישומי יום ולילה, למסוקים של הצבא (ARMY), חיל הנחתים (Marine Corps), חיל הים ומשמר החופים של ארצות הברית. הזמנת המסגרת תתפרס על פני חמש שנים. הזמנות ראשונות במסגרת חוזה זה, בסך 23 מיליון דולר, כבר התקבלו. החוזה הנוכחי מהווה המשך לחוזה מסגרת שנחתם ב-2005 ושהסתכם ב- 75 מיליון דולר.

מניית אפל ממריאה לשיא חדש של כל הזמנים בערכה כשהיא נסחרת ברמה של 300 דולר למניה במסגרת המסחר המקדים בוול סטריט.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]