לא נעים לראות בנק סגור: סניפי הבנק הבינלאומי שוב יושבתו

השביתה הארוכה בהיסטוריה של ענף הבנקאות לא נגמרה: ארגון העובדים החליט כי כל סניפי הבנק לא ייפתחו מחר, למעט הסניפים בצפון ששבתו בשבוע שעבר

המלחמה בין עובדי הבנק הבינלאומי להנהלה נמשכת וחוזרת לפסים מעשיים המשפיעים על ציבור הלקוחות: ארגון העובדים של הבנק החליט היום בתום ישיבת חירום להשבית מחר את כל פעילות הבנק למעט הפעילות בסניפי אזור הצפון - שכבר שבתו לאות מחאה בשבוע שעבר. מדובר בסך הכל על כ-70 סניפים של הבנק שלא יתפקדו מחר ולא יעניקו שירות ללקוחות.

בבנק הבהירו כי מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד וכי ביום שישי ישובו סניפי הבנק הפתוחים ביום זה לתפקד כרגיל, כאשר במוצ"ש יקיימו נציגי העובדים ישיבה בה יוחלט על המשך הצעדים כנגד ההנהלה.

מהועד נמסר כי בשתי ישיבות המו"מ שהתקיימו עד כה במשרדו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, לא חלה התקדמות ואף נושא במחלוקת לא נפתר. "נציגי הנהלת הבנק, לרבות המנכ"לית, באים לישיבות המשא ומתן ללא סמכות וללא מנדט לקבל החלטות", אמרו היום בועד עם ההודעה על המעבר להשבתה מעשית של הפעילות בסניפים. : "אנחנו נמצאים באותה נקודה כבר למעלה משנה. צדיק בינו לא "משחרר חבל" לנציגי ההנהלה לפתור את הבעיות. בעל הבית עסוק במשחקי כבוד ולא מעניינים אותו העובדים או עתיד הבנק" - אמר יו"ר הועד חנוך ליבנה.

בשלב זה לא נמסר האם גם המנהלים בבנק, המאוגדים באמצעות ועד נפרד (ועד מורשי החתימה) המצוי גם הוא בסכסוך עם ההנהלה, יצטרפו למהלך.

מהבנק נמסר בתגובה: "מחר ישבות ועד הפקידים בלבד כאשר המנהלים ומורשי החתימה יהיו בסניפים ובמטה ויתנו שרות חלקי. סניפי הצפון מחדרה וצפונה יפעילו כרגיל ויתנו שרות מלא. הנהלת הבנק פנתה לבנק ישראל שיאפשר לה לפתוח מוקד שייתן מענה לפניות לקוחות".