נסגר התיק נגד אהוד ברק ורעייתו בגין העסקת עובדת פיליפינית

‏מאחר שהראיה היחידה בתיק היא הודאתה של נילי פריאל, הוחלט כי אין בה כדי לבסס סיכוי סביר להרשעה, נוכח האפשרות שמדובר בעובדת זרה שיש לה מעמד של פליט או מבקש מקלט

‎‎היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לסגור מחוסר הוכחות את תיק החקירה נגד שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו נילי פריאל, בחשד שהעסיקו בביתם הפרטי עובדת זרה בלא רישיון - כך הודיעה היום (ד') לשכת היועץ לפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שפנה בתלונה המקורית נגד ברק.

ההחלטה לסגור את התיק התקבלה אף שרעייתו של ברק נחקרה באזהרה במשרד התמ"ת ואף הודתה בהעסקת עובדת בעלת חזות פיליפינית בשם וירג'יניה, ובנוסף הודתה כי אין בידה היתר להעסקת עובד זר.

‏לבקשת משרד המשפטים ניהל משרד התמ"ת חקירה בעניין, ואולם פריאל אמרה לחוקרים כי אין בידה פרטים נוספים לגבי העובדת, והיא אינה יכולה ליצור עמה קשר.

ברק עצמו לא זומן להעיד, לדברי וינשטיין מאחר ש"לא נמצא בסיס ראייתי כלשהו למעורבותו של השר בהעסקת העובדת".

‎‎העובדת לא אותרה

‏בעקבות חקירתה של פריאל, עשו חוקרי התמ"ת ניסיונות לאסוף מידע אודות העובדת, בין היתר בבית משפחת ברק, בביקורת הגבולות ובקרב ארגונים שונים המטפלים בעובדים זרים, ואולם ללא הצלחה.

היועמ"ש אף החליט לפנות לשב"כ, המנהל רישום של כל מי שנכנסים לביתו של שר הביטחון, והשב"כ אכן העביר פרטים מזהים, כגון שמה המלא של העובדת, אזרחותה, מספר הדרכון שלה ותאריך לידתה.

מאחר שהעובדת עצמה לא נמצאה, נשקלה אפשרות לזמן את אנשי יחידת אבטחת אישים להעיד - ואולם לאחר שהנושא נשקל, החליט וינשטיין שלא לזמנם לעדות.

‏מאחר שהראיה היחידה בתיק היא הודאתה של פריאל, הוחלט כי אין בה כדי לבסס סיכוי סביר להרשעה, נוכח האפשרות שמדובר בעובדת זרה שיש לה מעמד של פליט או מבקש מקלט, או שיש לה אשרת עבודה או שהיא במעמד תושב ארעי.

"אף שלא נמצאה אינדיקציה לאחת האפשרויות הללו" כתב עוזרו של וינשטיין, רז נזרי, "כל עוד הן קיימות, ולו באופן תיאורטי, הרי שלא ניתן לבסס תשתית ראייתית ברמה הנדרשת לצורך הליך פלילי, ולפיכך הוחלט על סגירת תיק החקירה בעניין".

‏הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הודיע בתגובה כי הוא "פונה לציבור ומבקש את עזרתו באיתור העובדת וירג'יניה, כדי לסייע למערכת אכיפת החוק לבצע את תפקידה". ‏‎‎‏