המשטרה חוקרת את פרשת רציו והעולם התחתון; רציו: "ניסיון סחיטה"

המניה נפלה ב-7.7% ■ המשטרה מבקשת מעורך הדין של רציו לדחות את הגשת כתב ההגנה ■ רציו: "מברכים על מעורבות המשטרה" ■ מקורבים לגלובוס: "יש הסכם, ורציו מפרה אותו"

משטרת ישראל פתחה בחקירה בפרשת הבוררות בין חברת חיפושי הנפט והגז רציו לבין חברת גלובוס. כזכור, הפרשה התפוצצה לפני כחודש, ועלו בה חשדות למעורבות לכאורה של גורמים בעולם התחתון ברציו.

מי ומי בפרשת רציו והעולם התחתון?

המשטרה ביקשה מעו"ד אלי זהר, המייצג את רציו, שיעכב את את הגשת כתב ההגנה של השותפות לבית המשפט ב-60 יום, שכן לטענתה הגשת כתב ההגנה עלולה לפגוע בחקירה שהיא מנהלת. המשטרה ביקשה מזהר לדחות את הגשת כתב ההגנה ל-3 בינואר.

לוח זמנים: כיצד התגלגלה פרשת רציו?

"רציו ומנהליה מקבלים בברכה את פתיחת חקירת המשטרה 'במכלול הטענות העולות סביב הבוררות גלובוס-רציו', כלשון המכתב", נמסר בתגובה מרציו. "עמדת רציו בנושא הבוררות עם גלובוס נמסרה באופן מפורש ביום פרסום הסכסוך המשפטי סביב הבוררות, ועיקרה: בפרשה זו מדובר בניסיון חסר שחר לסחוט סכומי כסף גדולים מחברת רציו בטענות-שווא, המצטרף למסע סחיטה ואיומים הנמשך כבר שנים אחדות. כאמור, רציו ומנהליה מברכים על חקירת המשטרה בפרשה. כתב ההגנה המפורט של רציו בפרשת התביעה המופרכת לביטול פסק בורר יוגש עם סיום החקירה".

עו"ד בעז בן-צור, המייתג את חברת גלובוס, מסר בתגובה בשיחה עם "גלובס" כי "נכון וראוי שהרשויות המוסמכות תידרשנה לבדיקת העניין".

גורמים המקורבים לחברת גלובוס תקפו את השותף הכללי ברציו בשיחה עם "גלובס" וטענו כי רציו לא מכבדת הסכמים. "יש הסכם שרציו לא מקיימת אותו, הכול מתועד בפרוטוקולים של הבוררות", אומרים הגורמים. "לפי ההסכם, השותף הכללי צריך להעביר 15% ממניות רציו שבשליטתו לידי גלובוס. קשה להם עם זה כי שווי המניות עלה, וכעת הם לא רוצים לתת כלום. הם פשוט בחרו בקו חדש ומנסים להפוך את היוצרות".

תזכורת - פרשת רציו: "נסענו בג'יפים לשדרות רוקח - ופתאום יצא אליי אברג'יל"

במרכז הפרשה עומדת מעורבותו של יגאל לנדאו, מבעלי השליטה ברציו, עם מאיר אברג'יל, מראשי העולם התחתון המרצה בימים אלה עונש מאסר. ככל הנראה, לנדאו פנה לאברג'יל בבקשה שיסייע לו בהליך בוררות עם שלומי שוקרון, משקיע ברציו שטען כי החברה הפרה הסכם שחתמה עימו.

רציו הבהירה בזמנו כי התביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט ומהווה בסיס מידע עיקרי לפרסומים אלה, אינה אלא ניסיון סחיטה נוסף של שוקרון, בעל חברת גלובוס, המנסה לסחוט את בעלי החברה מזה שנים בשיטות שונות ומשונות.

הפרשה התפוצצה בעקבות הגשת בקשה לבית המשפט לבטל את הליך הבוררות בין הצדדים, הליך שנוהל על-ידי עו"ד אסף ברם, שנחשב מומחה בשוק ההון.