רוצים להיכנס לת"א? תשלמו: נתיב האגרה ייפתח בקרוב

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את אופן חיוב האגרה בנתיב החדש שיופעל בקטע שבין נתב"ג לנתיבי איילון ■ נכים ורכבים עם 4 נוסעים יהיו פטורים מתשלום האגרה

נתיב האגרה לנסיעה מהירה בכניסה לתל אביב על נתיב האצה: ועדת הכלכלהשל הכנסת אישרה היום (ד') את התקנות המסדירות את הליך גביית האגרה בנתיב החדש שייחנך בקטע הכביש שעל כביש מספר 1 בין נמל התעופה בן גוריון לבין נתיבי איילוןבתל אביב הנחשב לאחד מעורקי התחבורה העמוסים ביותר במדינה.

בדין התבשרו חברי הועדה ע"י חברת שפיר, הזכיינית שתפעיל את הנתיב, כי סלילת הנתיב תסתיים בתוך חודשיים לכל היותר והוא יחל לפעול באופן מלא כבר עד סוף השנה הנוכחית.

במסגרת הדיון היום הוחלט כי נכים בכסאות גלגלים וכן אוטובוסים ומוניות שירות המסיעים נוסעים באופן פעיל יהיו פטורים מתשלום אגרה בקטע הכביש.

בנוסף, על מנת לעודד נסיעה משותפת כדי להקל על עומס התחבורה וכן מסיבות אקולוגיות - הוחלט לפטור מתשלום כלי רכב בהם נהג ושלושה נוסעים בשעות העומס בכביש. בשעות השפל, יינתן פטור מתשלום גם לכלי רכב ובהם נהג ושני נוסעים.

בנוסף, יהנו רוכבי כלי רכב דו-גלגליים מ-50% הנחה בדמי הנסיעה בכביש.

על מנת להבטיח כי הנתיב החדש אכן מספק את התועלת עליה משלמים לקוחותיו - נקבע בתקנות כי במידה וזמן הנסיעה בקטע שאורכו כ-13 קילומטרים יעלה על 30 דקות - לא יתבקשו הנוסעים בו לשלם את אגרת השימוש בקטע הכביש. יש לציין כי בהצעה המקורית נקבע כי פרק הזמן המקסימלי לתשלום אגרה יעמוד על 45 דקות.