הסיפור שלא נגמר: היקס וג'ילט ממשיכים להילחם על שליטתם בליברפול

אחרי שבית המשפט בלונדון אישר העסקה עם NESV, הגישו צמד בעלי המועדון צו מניעה לקיומה בבית משפט בטקסס, המהווה חלק מתביעה בסך 1.6 מיליארד דולר

סאגת מכירת ליברפול ב-300 מיליון ליש"ט ל-NESV, החברה האמריקנית שמחזיקה בבוסטון רד-סוקס, שוב מסתבכת - וכעת נראה כי סיום הפרשה עדיין רחוק.

אתמול (ד') בשעות הבוקר דחה בית המשפט הגבוה בלונדון את העתירה של בעלי המועדון, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, שטענו כי העסקה, אותה תפר יו"ר ליברפול מרטין ברוטון יחד עם המנהל המסחרי והמנהל התפעולי של הקבוצה, אינה חוקית ונעשתה ללא הסכמתם.

פסיקת בית המשפט בלונדון לא שכנעה את היקס וג'ילט לוותר. השניים הוציאו אמש צו מניעה לקיום העסקה בבית המשפט המחוזי בטקסס. הצו הוא חלק מתביעת ענק, בשווי 1.6 מיליארד דולר, שהגישו השניים נגד ברוטון, המנהל המסחרי והמנהל התפעולי של המועדון, NESV, וגם נגד הרויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), שלו חייבים היקס וג'ילט, באמצעות ליברפול, כ-237 מיליון ליש"ט.

בכתב התביעה מתארים היקס וג'ילט את הליך המכירה ל-NESV כ"תרמית" ו"קונספירציה ענקית". הם טוענים שהעסקה הנוכחית לא מגלמת בתוכה את שווי השוק האמיתי של ליברפול, שרק לאחרונה הוערכה על-ידי מגזין "פורבס" ב-822 מיליון דולר. שווי שוק, שלדברי היקס וג'ילט, קפץ באופן בולט בשלוש השנים שלהם במועדון, ועל כן הם זכאים להחזיר את ההשקעה שלהם.

עוד טוענת התביעה כי היקס קיבל בשלושת החודשים האחרונים הצעות גדולות יותר מ-300 מיליון הליש"ט שהתחייבה NESV לשלם, כאשר מפורטות שתי הצעות בשווי של 350-400 מיליון ליש"ט כ"א. לטענת היקס וג'ילט, מרטיון ברוטון התעלם מההצעות האלו במתכוון, תוך כדי שיתוף פעולה עם RBS. היקס וג'ילט טוענים כי מודרו מפגישות הדירקטוריון, ולא עודכנו כלל על המו"מ המבשיל עם NESV.

בנוסף, טוענים היקס וג'ילט כי RBS, כבנק עולמי מוביל, השתמש בהשפעתו העסקית כדי להקשות עליהם למצוא מימון לחוב של המועדון. עוד טוען הצמד כי במכתב שנשלח לפני כמה ימים למשקיעים פוטנציאליים על-ידי RBS, נמסר לרוכשים המיועדים כי "כל עסקה תאושר רק אם היא לא תכרוך בתוכה החזר כספי לבעלי הנכס".

תאריך השימוע הראשוני בבית המשפט בטקסס נקבע ל-25 באוקטובר.

כזכור, לפני ההתפתחויות האחרונות דרשו ב-RBS מהיקס וג'ילט לפרוע את החוב בסך 237 מיליון ליש"ט עד ה-15 באוקטובר. קיום עסקה עם NESV יוציא את היקס וג'ילט מליברפול בהפסדים כוללים של כ-144 מיליון ליש"ט.