קרנות השקעה פרטיות, ניוז קורפ ו-AOL רוצות לרכוש את יאהו

סוכנויות הידיעות מדווחות על מספר הצעות רכש - והמניה זינקה ב-12% במסחר שלאחר הסגירה בוול סטריט ■ לפני שנתיים זה נגמר בנפילה של 50% במניה - והפעם?

ענקית האינטרנט יאהו קיבלה הצעות רכש ממספר קרנות פרייבט אקוויטי וכן מחברות מדיה גדולות, מה שגרם למניה לזנק ביותר מ-12% במסחר המאוחר לאחר הסגירה אמש בוול סטריט.

סוכנויות הידיעות מדווחות כי ניוז קורפ של רופרט מרדוק וחברת AOL הן מבין החברות שפנו ליאהו בהצעה לרכישתה. גם קרנות השקעה פרטיות הגישו הצעות ליאהו. יאהו היא חברת החיפוש באינטרנט השנייה בגודלה בעולם (אחרי גוגל ) והיא מנוהלת על ידי קרול בארץ.

סוכנות בלומברג דיווחה כי יאהו שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות גולדמן זאקס כדי למצוא לה רוכש. אין זו הפעם הראשונה שרכישת יאהו עולה לכותרות, שכן ב-2008 היא הייתה במו"מ עם מיקרוסופט , אולם הוא התפוצץ בשל מחיר נמוך מדי שהציעה מיקרוסופט, לראיית דירקטוריון יאהו בזמנו.

פרטי עסקת הרכישה עדיין אינם ברורים לגמרי. האפשרויות הנשקלות הן רכישת יאהו כולה או רכישת חלק מנכסיה, כמו למשל נכסי החברה באסיה שכוללים גם החזקה של 40% ממניות חברת האינטרנט "אליבאבא" (Alibaba) הסינית ו-34.5% מיאהו יפן.

סוכנות רויטרס מדווחת כי המגעים עם AOL וניוז קורפ החלו לפני כשבועיים והתקדמו בימים האחרונים.

כאמור, מניית החברה הגיבה לדיווחים בחיוב וקפצה במסחר המאוחר, תוך שהיא בדרכה להשלים את השבוע החזק ביותר מאז פברואר 2008, אז היא קיבלה את הצעת הרכש האמורה ממיקרוסופט לפי שווי של 50 מיליארד דולר. לאחר שיאהו דחתה את ההצעה, מנייתה קרסה בכמעט 50%.