ביל גרוס מאמין במניות: פימקו חותכת ההחזקה באג"ח ממשלתי

קרן האג"ח הגדולה בעולם מכרה אגרות חוב ממשלתיות על רקע הודעת ה'פד' על כוונתו לרכוש אג"ח ■ גורם בכיר בפימקו: "הירידה בתשואה תגרום למשקיעים לברוח מאג"ח"

פימקו (PIMCO), קרן האג"ח הגדולה בעולם, מכרה לאחרונה אג"ח ממשלתיות של ארה"ב על רקע הודעת הפדרל ריזרב על כוונתו להתערב בשוק החוב ולרכוש אג"ח בהיקף רחב. פימקו מנוהלת על ידי ביל גרוס, המכונה גם "מלך האג"ח". המהלך למכירת אג"ח מהווה הבעת אמון בשוקי המניות, שכן שוקי המניות והאג"ח מתנהלים לרוב בקורלציה הפוכה.

כוונת הבנק הפדראלי לצאת לסיבוב שני של רכישות אג"ח מכניס את המשקיעים בשוק לדריכות "השוק צופה את פעולת הפד וברור כי הפדרל רזרב ינקוט באמצעי התערבות", כך אמר דגלאס אודג', סמנכ"ל התפעול של קרן פימקו.

אודג' מעריך כי הביקוש לאג"ח האמריקני ירד בצורה קריטית וצופה את קץ הראלי על שוק האג"ח, "הירידה המשמעותית בתשואה תגרום למשקיעים לברוח מאג"ח האמריקני", כך אמר. עוד הוסיף סמנכ"ל התפעול של קרן האג"ח הגדולה בעולם כי פימקו מתכוונת להקטין החזקות בנכסים בעלי התשואה הנמוכה ביותר.

מנכ"ל פימקו, מוחמד אל-אריאן, אמר כי הבנק הפדרלי אותת כבר בפגישה שנערכה בספטמבר על כוונתו לרכוש נכסים ב-3 לנובמבר, בתום הישיבה הבאה שלו. "קשה לראות היום את האג"ח מגיע לרמות של השנה-שנתיים האחרונות", כך אמר אל-אריאן.