מוביוס: השוורים חזרו לשעוט בסין, השוק ימשיך לעלות

מנהל ההשקעות מטמפלטון: השוק הסיני מפגר אחרי שווקים באיזור כגון מלזיה ואינדונזיה ולכן תהיה רוטציה איזורית

מארק מוביוס, מבכירי ענקית ניהול הקרנות טמפלטון ומי שנחשב ל"גורו השווקים המתעוררים", אמר אתמול (ד') כי שוק המניות הסיני, שחזר להגדרה של שוק שורי, ימשיך לעלות.

"השוק הסיני מפגר אחרי שווקים באיזור כגון מלזיה ואינדונזיה ולכן תהיה רוטציה איזורית וכספים ימשיכו לזרום לתוך סין. מדובר במגמה קיימת וברת קיימא".

מדד המניות בשנחאי רשם מתחילת השנה ירידה של 13%, בין השאר על רקע מאמצי הממשלה הסינית לקרר את סקטור הנדל"ן הרותח. מנגד, מדד המניות באינדונזיה זינק ב-40%, בבנקוק עלה המדד ב-33% ובמלזיה ב-17%.

"מחירי המניות לא מנופחים. זה לא כמו בסוף שנות ה-90'. היום מסתכלים ובוחנים לעומק את ביצועי החברות. אם משק צומח בכ-10% בשנה, רווחי החברות צריכים לצמוח לפחות ב-10%, ואולי גם ב-20%. כשכל השווקים בעולם עולים, גם השוק הסיני יעלה", אמר מוביוס.

לפני כשבועיים אמר מוביוס כי קרנות טמפלטון מתכוונות להשקיע 250 מיליון דולר במניות טורקיות "בטווח המיידי". טמפלטון כבר משקיעה כמיליארד דולר בטורקיה. "ממש בקרוב נשקיע עוד רבע מיליארד דולר בטורקיה", ציין מוביוס, אשר עומד בראש קבוצת השווקים המתעוררים של טמפלטון בסינגפור - קבוצה המנהלת כ-40 מיליארד דולר.