מגזין השנה של "אדוורטייזינג אייג'": "People StyleWatch"

‎‏העריכה המושחזת של מגזין הקניות מביאה את תובנות עולם הרשת לפרינט ■ ב-6 החודשים הראשונים של 2010 עלו מכירות המגזין ב-15%, ומספר המנויים זינק ב-36.1%

הרבה מגזיני אופנה מכסים את תחום האופנה העלית והאופנה הזולה יותר, אבל מעטים הם המגזינים השומרים על עמדה כה אמיתית כלפי התחום כמו "People StyleWatch" החייכני, המלביש את כוכבי השער שלו במגפיים, חולצות, צמידים ותיקים העולים פחות מ-100 דולר. בנוסף, אף מגזין אחר גם אינו מוסיף קוראים ומפרסמים לשורותיו בכזו מהירות.

מגזין "אדוורטייזינג אייג'" בחר ב-"People StyleWatch" כמגזין השנה שלו ל-2010 ומפרט את הסיבות לבחירה.

לפי נתוני לשכת בדיקת התפוצה (Audit Bureau of Circulations) עלו נתוני המכירה של המגזין בדוכנים ב-15% ב-6 החודשים הראשונים של 2010. לעומת זאת, מכירות העותקים הבודדים בקרב המגזינים המדווחים ללשכה נפלו ב-5.6% באותה התקופה.

גם המינויים נהנים משגשוג - מספרם זינק ב-36.1% ב-6 החודשים הראשונים. התפוצה בתשלום עלתה ב-17.7% והגיעה ל-882,683 - מספר גבוה מהמספר שהובטח למפרסמים - 725 אלף. המגזין הגביר את התפוצה בתשלום זה כל שנה מאז 2006, והוא מתכונן לעלייה משמעותית נוספת בפברואר 2011, כאשר שיעור מנויי הבסיס שלו יעלה ל-775 אלף.

המפרסמים נמשכים אל המגזין כמעט באותה המהירות שבה נמשכים אליו הקוראים. מדובר במגזין צעיר שטרם הגיע לשיא, ולכן הצליח "StyleWatch" להמשיך ולצמוח גם במסגרת האקלים העסקי הברוטלי של שנת 2009.

מנתוני לשכת מידע המו"לים (Publishers Information Bureau) עולה כי למרות שהמגזינים בארה"ב ככלל איבדו למעלה מרבע מדפי המודעות שלהם בשנה שעברה, הרי ש-StyleWatch הוסיפה 24.4% עמודי מודעות.

לחשוב אחרת

במסגרת עסקה שחתם המגזין עם רשת החנויות JCPenny, מופיע מדור "הפריטים ההכרחיים" של "StyleWatch" ב-1,100 חנויות הרשת בכל ארה"ב, והמהלך הביא למספר מוגבר של דפי פרסום. החל בפברואר אף יזכו הקונים בחנות למנויים במבצע - ל-"StyleWatch" ולעוד מגזינים מבית Time.

"מדובר בצוות כשרוני ויצירתי ביותר, המעניק לסמכותנו בתחום הסטייל אמינות מיידית", אומר מיירון אולמן, יו"ר JCPenny ומנכ"לה.

סוזן קאופמן, עורכת המגזין, מסבירה כי בתחילה עסק המגזין בצילומי אופנה עם ידועניות. "אני באתי מ-'Glamour' ומ-'Mademoiselle' - מגזיני אופנה די מסורתיים. במגזיני אופנה אתה זה שעושה את הצילומים. ככל שעבר הזמן וקראנו את תגובות הקוראים, נהיה ברור שמדובר בדפים שזכו לרייטינג הנמוך ביותר. אחרי כ-4 או 5 גיליונות, אמרתי לעצמי, 'למה לא להשתמש בצילומי פפראצי של ידועניות בבגדים אמיתיים, לא בבגדים שהלבשנו אותן בהם?' אנחנו לא צריכים להיות שמרניים כמו מגזיני אופנה אחרים".

"StyleWatch" אמנם מושך קוראים כמו אתר אינטרנט, אבל הוא שומר על נאמנותם כמו מגזין. מנתוני מחקר פנימי שביצע המגזין, הקוראים מבלים 109 דקות בממוצע עם כל גיליון.

ובעוד הקוראים נהנים מצילומי הידוענים, היתרון האמיתי של המגזין הוא העובדה שהוא שימושי. לדברי קאופמן, "מה שאנחנו עושות זה הטוב שברשת והטוב שבעולם המגזינים, וזאת כנראה סיבה נוספת שהדבר פנה באופן טבעי לקוראים".