מונדיאל 2018 חוזר ליבשת אירופה

ארה"ב פרשה מהמירוץ והשאירה את ההתמודדות לארבע ההצעות האירופיות; ובינתיים: שני בכירים בפיפ"א הוקלטו כשהם דורשים שוחד בתמורה להענקת קולם בהצבעה לאירוח

גביע העולם ב-2018 יתקיים ביבשת אירופה, זאת אחרי שארה"ב הודיעה בסוף השבוע כי היא פורשת מהמירוץ לאירוח הטורניר. ארבע ההצעות שנותרו על הפרק לאירוח הטורניר הן של מדינות מאירופה - אנגליה, רוסיה, בלגיה-הולנד (הצעה משותפת) וספרד-פורטוגל (הצעה משותפת).

בארה"ב העדיפו התמקד בניסיון לארח את הטורניר ב-2022, זאת לאור הערכות חזקות כי אחרי ששני מונדיאלים רצופים - 2010 בדרום אפריקה ו-2014 בברזיל - הוצאו מחוץ ליבשת אירופה, תעדיף פיפ"א להעניק את האירוח לנציגה אירופאית.

בינתיים בפיפ"א סוערות הרוחות סביב האירוח ב-2018, אחרי ששני בכירים בארגון הכדורגל העולמי צולמו והוקלטו על-ידי עיתונאי "הטיימס" הלונדוני, כשהם דורשים כסף בתמורה להענקת קולם לאנגליה בהצבעה לאירוח הטורניר. ריינלד תמארי, נשיא התאחדות הכדורגל באוקיאניה, הוקלט כשהוא דורש 1.5 מיליון ליש"ט עבור בניית אקדמיית ספורט, בתמורה להצבעה. עמוס אדאמו, חבר בוועד המנהל של פיפ"א, הוקלט כשהוא אומר כי יעניק את קולו בהצבעה, במידה שיקבל 500 אלף ליש"ט לטובת הקמת "פרויקט פרטי". פיפ"א הודיעה כי תיפתח בחקירה נגד השניים לאור הפרסומים.