תשואה חלומית: איזו מניה עשויה לזנק ב-600%?

ג'יימס אלטושר פרסם באתר סיקינג אלפא מאמר בו הוא חוזר להמלצה שלו מיום 30 ביוני השנה, שפורסמה ב"וול סטריט ג'ורנל"

מניות סקטור הביוטכנולוגיה, כידוע, הן תנודתיות מאוד ויכולות לצנוח או לזנק בעשרות אחוזים ביום מסחר אחד (ולא מעט פעמים לזנק גם במאות אחוזים ביום אחד). המשקיע, מצידו, צריך כמובן לנסות ולצמצם את הסיכון תוך הגדלת הסיכוי, כלומר לנסות ולמצוא מניות עם פוטנציאל רווח גבוה מאוד ומנגד, כאלה שהסיכוי לאיבוד ערך של עשרות אחוזים הוא נמוך יחסית.

ג'יימס אלטושר פרסם באתר סיקינג אלפא מאמר בו הוא חוזר להמלצה שלו מיום 30 ביוני השנה, שפורסמה ב"וול סטריט ג'ורנל", על חברת Pharmathene (סימול: PIP).

אגב, ביום שישי האחרון זינקה PIP ב-61% במחזור ענק למחיר של 3.19 דולר, ככל הנראה על רקע פרסום המאמר (שהופיע תחת הכותרת "למה פארמתן יכולה לעלות מ-2 ל-20 דולר").

הסיבה העיקרית לפוטנציאל במניה היא תביעה שהגישה Pharmathene נגד חברה מתחרה, SIGA, שזכתה בשבוע שעבר בחוזה של המימשל לאספקת תרופה לטיפול באבעבועות רוח שעשוי להגיע להיקף של כ-2.8 מילארד דולר (בשם ST-246).

שוויה של PIP בשוק היום עומד על 104 מיליון דולר בלבד כך שרק על בסיס התביעה המניה עשויה לזנק במאות אחוזים, על גבי פוטנציאל הכנסות של מיליארדי דולרים. לדעת הכותב, השופט לא יקבל את בקשת סיגה לדחות את התביעה והמשפט צפוי להתחיל בתחילת 2011.

לדעתו, יש 2 אפשרויות עיקריות:

1. הסדר פשרה בין החברות, שבמסגרתו תקבל PIP מאות מיליוני דולרים, ששווים 5-10 דולר למניה.

2. הסכם על תמלוגים שוטפים ממכירות התרופה, של כ-20%-30% מההכנסות. גם תסריט כזה יקפיץ את המניה מעבר ל-10 דולר.

אחד מהתסריטים האלה, או שילוב של שניהם (פיצוי של כ-150 מיליון דולר ותמלוגים בשיעור של כ-5%) יקפיצו את המניה ל-10-14 דולר.

בנוסף, לחברה יש מוצרים נוספים בצנרת, בעיקר חיסון לאנתרקס, שיכולים להקפיץ את המניה לטווח של 15-22 דולר.

ג'יימס אלטושר (James Altucher) הוא מנהל בחברת ניהול הנכסים פורמולה קפיטל. הוא כתב 4 ספרים בנושאי השקעות, ביניהם "כיצד לסחור כמו קרן גידור" ו"להשקיע כמו וורן באפט".