"לפרויקט אגמים יגיעו פחות זוגות צעירים, כי המחירים גבוהים"

סמנ"כלית השיווק של שפיר בנייה, אחת מ-12 החברות הבונות באגמים: "אצלנו אפשר להשתדרג בפחות כסף בהשוואה לערי השרון, כולל שכונות ירוקות בכפר סבא"

הרף אותו הציבו הגינדים, שגייסו לצידם לא פחות ולא יותר מאשר את היכל התרבות כדי לשווק את מתחם השוק הסיטונאי ("גינדי תל אביב"), הוא אתגר קשה לפיצוח. לא בכדי בחרו בשבוע שעבר היזמים של מתחם אגמים בנתניה להשיק את שיווק 2,568 הדירות בו במסיבת עיתונאים שכללה הטסה במסוקים, פיקניק ונסיעה בטרקטורונים ועוד. אחרי שאבק הטרקטורונים שקע על 660 הדונמים המיועדים, נותרנו לשאול את טלי כהן, סמנכ"לית שיווק בשפיר בנייה ויו"ר הקמפיין של מרבית היזמים במתחם, מה היתרון בו.

"יש יתרונות רבים - אנחנו ממוקמים סמוך לשתי שמורות טבע, אגם החורף ושמורת האירוסים. תושבי השכונה ייהנו מפעילויות ספורט, היות ונבנה היכל ספורט במקום הכולל 3,000 מקומות ישיבה, יש כניסות ויציאות תחבורתיות טובות לאזור, ועוד".

גלובס: ועדיין, נראה כי נתניה רוויה בפרויקטים. מי קהל היעד?

כהן: "אנחנו מאמינים שיגיעו לשכונה משפרי דיור מנתניה והשרון, ופחות זוגות צעירים - כי מחירי הדירות גבוהים יחסית ביחס להשקת שכונה חדשה. אנחנו גם מאמינים שבהמשך יהיה יקר יותר.

"צריך לזכור שיש התפלגות טבעית בנתניה - ניתן לומר על קריית השרון שהיא באופן די מובהק פונה לזוגות צעירים. לגבי עיר ימים, בגלל שהיא יושבת על החוף, היא מושכת אוכלוסיה מבוססת ומבוגרת. אגמים תיתן את הפתרון באמצע - יש לנו משפרי דיור נתנייתים שיהיה להם קשה לעשות את המעבר מזרחה (לקריית השרון, א"ו). מצד שני, בעיר ימים אין מתקנים שמשפחות מחפשות (גני ילדים, טיפות חלב וכו'), כי העירייה מראש מתאימה את תמהיל מבני הציבור לאוכלוסיה הצפויה לגור באזור".

יש חסם פסיכולוגי במעבר למזרח העיר?

"אני מעריכה שכן, וש-80% מהתושבים בקריית השרון מגיעים מבחוץ. אני גם מאמינה שהם יחזרו הביתה, כי אנחנו ממוקמים ליד הים - גם אם הם יצטרכו להגדיל את המשכנתא, וזה למרות שיש מי שקנה שם דירת 4 חדרים ב-600 אלף שקל, וכבר יכול למכור בכפול.

"אנחנו פתרון טוב למי שראה את נתניה, התאהב בה ורוצה להישאר בעיר - אצלנו אפשר להשתדרג בפחות כסף בהשוואה לערי השרון, כולל שכונות ירוקות בכפר סבא".

איך מתמודדים עם השעטנז של שיווק משותף למתחם בו חברים 12 יזמים?

"כמעט כולם שיתפו פעולה. הצלחה של השכונה היא הצלחה של כולנו, חוץ מזה שאנחנו ממש בתחילת השיווק".

בפורום חברות גם אשדר, רמי שבירו, קבוצת שרבט, יוסי אברהמי, א. יצחקי, אמרגד פיתוח וסאסי קבלני בניין. בין החברות שטרם מאוגדות בפורום (וגם לא צפויות להתחיל בבנייה במתחם בקרוב), ניתן למצוא את אפריקה ישראל, בוני התיכון ופרץ בוני הנגב.

מה יקרה אם פתאום השוק יתקרר והאוויר החם יתנדף?

"בנתניה לבדה יש לנו (לשפיר בנייה) 4 בניינים, יש לנו בניינים גם ביבנה ועוד פרויקטים בדרך. בחול המועד סוכות הייתה לנו ממש חגיגה - המכירות שלנו עלו והלוואי שימשיך ככה. חששות תמיד קיימים, אבל לצד זה אנחנו גם יודעים לקרוא את המפה - וכל עוד הביקושים רבים מההיצע, אני לא מבינה על איזה בועה מדברים - אני, בכל אופן, לא מרגישה אותה".