הליך הפרה נגד ערוץ 10 על חסות מוגזמת במשחק מול קרואטיה

לטענת הרשות השנייה, במשחק הכדורגל של נבחרת ישראל מול קרואטיה בשבוע שעבר העלה ערוץ 10 שקופית חסות של AIG - והקטין לטובתה את תמונת המגרש לרבע מגודל המסך

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 10 על שידור לא תקני של חסות במשחק הכדורגל של נבחרת ישראל מול קרואטיה בשבוע שעבר.

על-פי הרשות, במסגרת המשחק העלה ערוץ 10 שקופית חסות של AIG - והקטין לטובתה את תמונת המגרש לרבע מגודל המסך, זאת בניגוד לכללי הרשות השנייה.

בתוך כך, הרשות התריעה בפני ערוץ 10 על שימוש בעייתי בתוכן שיווקי בתוכנית "לרדת בגדול". ל"גלובס" נודע כי ברשות הבחינו בחשיפה פרסומית בתוכנית הריאליטי למותג גומי הלעיסה אורביט. המותג הוצג בתוכנית כחלק מתבקש בהליך ההרזיה של המתמודדים. עם זאת, לא מדובר היה בחשיפה המהווה הפרה של חוקי הרשות השנייה.

באחת התוכניות בשבוע שעבר, כשציין מתמודד כי הוא רעב, הציעה לו מתמודדת אחרת להחליף את רעבונו באכילת מסטיק אורביט וציינה את איכויות המותג.

ברשות השנייה אישרו את הדברים: "מבדיקה ראשונית, החשיפה של אורביט בתוכנית הראשונה של 'לרדת בגדול' אינה חורגת מגבול הסביר. יחד עם זאת, הרשות העירה לזכיין להקפיד בנושאים אלה ולפעול בהתאם לכללים".

מערוץ 10 נמסר באשר למשחק הכדורגל: "טרם התקבלה פנייה במשרדינו בנושא. אם אכן תתקבל, נגיב בצינורות המקובלים".

באשר ל"לרדת בגדול" נמסר מהערוץ כי "התוכנית עומדת בכל כללי הרשות השנייה, ולא התקבלה שום פנייה בעניין".