בית המשפט לא מאשר את העיכוב בהגשת כתב ההגנה של רציו

המשטרה ביקשה בשבוע שעבר מעו"ד אלי זהר, המייצג את רציו, שיעכב את את הגשת כתב ההגנה ב-60 יום כדי לא לפגוע בחקירה שהיא מנהלת - אך בית המשפט דחה את בקשתה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (א') את בקשתה של חברת חיפושי הנפט רציו לעכב ב-60 יום את הגשת כתב ההגנה שלה בתביעה שהגיש נגדה שלומי שוקרון, מנהל גלובוס. השופט חגי ברנר לא הסכים לדחיית מועד הגשת כתב ההגנה עד ל-3 בינואר.

המשטרה, שכבר פתחה בחקירה בפרשת רציו, ביקשה בשבוע שעבר מעו"ד אלי זהר, המייצג את רציו, שיעכב את את הגשת כתב ההגנה של השותפות לבית המשפט ב-60 יום, שכן לטענתה הגשת כתב ההגנה עלולה לפגוע בחקירה שהיא מנהלת.

כזכור, פרשת הבוררות בין חברת חיפושי הנפט והגז רציו לבין חברת גלובוס התפוצצה לפני כחודש, ועלו בה חשדות למעורבות לכאורה של גורמים בעולם התחתון ברציו.

במרכז הפרשה עומדת מעורבותו של יגאל לנדאו, מבעלי השליטה ברציו, עם מאיר אברג'יל, מראשי העולם התחתון המרצה בימים אלה עונש מאסר. ככל הנראה, לנדאו פנה לאברג'יל בבקשה שיסייע לו בהליך בוררות עם שלומי שוקרון, משקיע ברציו שטען כי החברה הפרה הסכם שחתמה עימו.

רציו הבהירה בזמנו כי התביעה שהוגשה לבית המשפט ומהווה בסיס מידע עיקרי לפרסומים אלה, אינה אלא ניסיון סחיטה נוסף של שוקרון, בעל חברת גלובוס, המנסה לטענתה לסחוט את בעלי החברה מזה שנים בשיטות שונות ומשונות.

הפרשה התפוצצה בעקבות הגשת בקשה לבית המשפט לבטל את הליך הבוררות בין הצדדים, הליך שנוהל על-ידי עו"ד אסף ברם, שנחשב מומחה בשוק ההון.