לוסקין: "מצאנו נפט ב'מגד' כבר ב-1994 - אך רק עכשיו יש לנו את הטכנולוגיה להפיק אותו"

(עדכון) - אתר "גלובס" העביר את נאום לוסקין בשידור חי ■ לוסקין הציג את עצמו כבעל תעודה בגיאופיזיקה וכמי שעבד בחברות בינלאומיות גדולות

טוביה לוסקין, הגיאולוג של שותפות חיפושי הנפט גבעות , נואם היום (ג') בוועידת אנרגיה ועסקים 2010 בכפר המכביה ברמת גן. כאן באתר "גלובס" העברנו בשידור חי את דבריו ואת הוועידה כולה.

לוסקין נושא דברים בפאנל שכותרתו "ישראל כמעצמת גז ונפט?", אשר החל בשעה 11:00. בפאנל נאמו גם, בין היתר, יעקב מימרן, הממונה על רישיונות חיפושי נפט וגז במשרד התשתיות; אוהד מראני, מנכ"ל הכשרת הישוב אנרגיה; וכן הווארד קופר מהשותפות האמריקני IPC שמחזיקה נתח ברישיונות "מירה" ו"שרה".

גבעות מחזיקה ברישיון החיפוש באתר "מגד 5". החברה עובדת בימים אלה על דו"ח כלכלי שיראה האם ישנו צידוק כלכלי ל"מגד 5" ויספק למשקיעים פרטים נוספים על כדאיות הבאר. כמו כן, גבעות עומלת בימים אלו על מציאת פתרון בגז הנלווה לנפט ותחל בחודש הבא מבחני הפקה בשכבות 7-8, שם מצוי לפי ההערכות רוב הגז ב"מגד 5".

לוסקין הציג את עצמו כבעל תעודה בגיאופיזיקה וכמי שעבד בחברות בינלאומיות גדולות: "אני מייצג כאן את גבעות עולם - השקענו עד עתה כ-65 מיליון דולר בקידוח 4 בארות. מצאנו את שדה 'מגד' ומאז לא עברנו לשום מקום. אנחנו מאמינים שיש שם שדה נפט ב'מגד 5'.

"מצאנו נפט במבנה 'מגד' כבר ב-1994 ועד 'מגד 5' הטכנולוגיה לא הייתה בידינו; הזמן היום הטכנולוגיה של תחום הנפט מאפשרת לנו את מה שאנחנו עושים עכשיו - ביבשה או במים העמוקים".

לוסקין דיבר גם על כניסתה של ישראל למשק האנרגיה העולמי בתקופה שבא תפוקת הנפט בשיאה ואמר: "מדוע ישראל נכנסת למשק האנרגיה העולמי? הרי היום העולם נמצא בשיא יכולת הפקת הנפט ואולי אפילו התחלנו תהליך של ירידה. בעוד 100 שנה מהיום יכול להגיע היום שבו לא יהיה נפט בעולם. ישראל צריכה לעודד את מאגר המוחות היהודי האדיר שנמצא פה על מנת למצוא פתרונות חלופיים לעניין הנפט".