HOT קיבלה דרישות כחלון: תקבל רישיון ספק אינטרנט בלי הקלות

החליטה לקחת את הרישיון לפי תנאי משרד התקשורת ■ תקים חברה נפרדת, בעלת דירקטוריון והנהלה נפרדים, שתספק שירותי אינטרנט - בדומה למתכונת שבה פועלת בזק

עסקת המיזוג בין פרטנר ל-012 סמייל הביאה עמה גל הדף שמוביל את חברת HOT להסכים לרישיון ספק אינטרנט (ISP) בהפרדה מבנית מלאה. ל"גלובס" נודע כי HOT החליטה לקחת את הרישיון לפי תנאי משרד התקשורת, לאחר שמאבקה על קבלתו במינימום מגבלות לא צלח.

המשמעות היא ש-HOT תקים חברה נפרדת, בעלת דירקטוריון והנהלה נפרדים, שתספק שירותי אינטרנט - בדומה למתכונת שבה פועלת בזק.

ההחלטה להסכים לרישיון בתנאי הפרדה מבנית מלאה התקבלה לאחר ש-HOT לא הצליחה לרכוש את חברת 012 סמייל, ופרטנר סגרה את העסקה. לפני 3 חודשים בעל השליטה בחברה, פטריק דרהי, הסכים לרישיון בתנאים שמבקש משרד התקשורת, אולם הוא עשה זאת בניגוד לעמדת הדרג המקצועי.

דרהי טרף את הקלפים והעמיד את ההנהלה שלו בפני דילמה: האם להיאבק ולשפר את תנאי הרישיון - או פשוט לוותר ולקחת אותו בתנאי המשרד. ההנהלה החליטה להיאבק, אך משרד התקשורת לא היה מוכן לזוז מעמדתו.

בינתיים עסקת סמייל עלתה על הפרק, וההנהלה חשבה כי למרות חוסר הבהירות הרגולטולרית שבה, היא יכולה לפצות את HOT על ההמתנה הארוכה, ולהכניסה במהירות לשוק האינטרנט. כאשר התברר כי העסקה נפלה, החליטו דרהי והרצל עוזר לקחת את הרישיון בתנאים שדורש משרד התקשורת. החברה תקבל את הרישיון לאחר שימוע קצר שיפורסם בקרוב.

נדגיש עוד כי בפני משרד התקשורת ניצבת סתירה מהותית: החלטתו של השר משה כחלון להעניק ל-HOT רישיון ספק אינטרנט בהפרדה מבנית מלאה מחייבת אותו לא לאפשר לפרטנר למזג לתוכה את סמייל, אלא להשאירה חברה נפרדת. לכן 4 קבוצות תקשורת הן בינתיים רעיון בלבד.