נאסד"ק מזהירה: מטאלינק לא עומדת בקריטריון להמשך מסחר

מאז הנפקתה השנייה מחקה מניית החברה 99.8% משוויה ולדו"חותיה הוצמדה הערת "עסק חי" ■ בשנה שעברה קיבלה הודעה על מחיקתה מהמסחר, אך ערערה

הנהלת נאסד"ק מזהירה את יצרנית ציוד התקשורת, מטאלינק , על כך שאינה עומדת בתנאים, ועלולה להימחק מהמסחר. עבור מטאלינק לא מדובר באזהרה ראשונה: בשנה שעברה קיבלה החברה הודעה על מחיקתה מהמסחר, אך ערערה על כך.

האזהרה הנוכחית מגיעה על רקע ירידת מחיר המניה של מטאלינק אל מתחת לרף הדולר, ולפיכך היא אינה עומדת בכלל שדורש מחיר מינימום של דולר אחד במשך 30 ימי מסחר רצופים.

למטאלינק ניתנת כעת תקופה של 180 יום, עד אפריל 2011, שבה על המניה שלה להיסגר במחיר גבוה מדולר במשך עשרה ימי מסחר לפחות. פתרון טכני אפשרי יכול להיות איחוד הון, שבמסגרתו מאחדים כל שתי מניות או יותר למניה אחת.

מטאלינק, שנוסדה ומנוהלת על-ידי צביקה שוכמן, נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק, Capital Market, שאליה היא עברה ב-2009 לאחר שלא עמדה בתנאי הסף להמשך מסחר ברשימה הראשית. שווי השוק של החברה כיום צנוע מאוד, כ-3 מיליון דולר. מחיר המניה, נמוך מדולר, רחוק מאוד מהמחיר בהנפקה הראשונית שלה בשנת 1999, אז נקבע מחיר המניה על 12 דולר, ומהמחיר בהנפקה המשנית, 45 דולר.

מכיוון שמטאלינק איחדה מאז כל 10 מניות למניה אחת, הרי שהמחיר המתואם לאיחוד ההון היה שווה ל-120 דולר בהנפקה הראשונית ו-450 דולר בהנפקה המשנית. כלומר, מאז ההנפקה המשנית מחקה מטאלינק 99.8% משוויה.

מכרה פעילות בתחילת השנה

לאחר שהחברה נקלעה לקשיים ופרסמה הערת "עסק חי", נמכרה בתחילת השנה פעילותה העיקרית בתחום ה-WLAN (שבבי תקשורת אלחוטית) וכיום היא נשארה עם פעילותה המסורתית בתחום ה-DSL.

חברה ישראלית נוספת שנסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק ולא עונה על קריטריון המחיר היא טופ אימאג' (סימול: TISA). החברה, שמפתחת תוכנות לניהול וקליטת מסמכים קיבלה מכתב אזהרה בנושא בחודש מאי, ו-180 הימים שבהם עליה לעמוד בתנאי הסף יסתיימו בקרוב.