מחפשי המציאות חזרו לוול סטריט: מניות התעופה טסו מעלה

דאו ג'ונס ו-S&P 500 הוסיפו יותר מ-1% ■ דלתא איירליינס זינקה ב-11% ■ צ'ק פוינט טיפסה ב-4.8% לאחר דו"חות שיא ■ ספר הבז': "נמשכת הצמיחה האיטית"

מחפשי המציאות חזרו לשוק: המדדים המובילים בוול סטריט סיימו את יום המסחר בעליות בעוד שבוול סטריט חוגגים את "יום ישראל" בבורסה האמריקנית, זאת לאחר שהמסחר ביום הקודם ננעל בירידות שערים חדות למדי שהגיעו לשיעור 1.8% בנאסד"ק. בשוק המט"ח חזרה היום המגמה המאפיינת את התקופה האחרונה - ושערו של האירו זינק בחדות כנגד הדולר לאחר שאתמול נפל בשיעור חד. הדולר הנחלש ליבה את העליות במחירי הסחורות המובילות - הנפט והזהב.

מצעד המדווחות המשיך גם היום במלוא העוצמה כאשר דו"חותיהם של הבנקים מורגן סטנלי ו-וולס פארגו המשיכו להציג הפסדים חד הפעמיים שנרשמו גם בבנקים האחרים שכבר דיווחו ברבעון השלישי, בשל הרפורמה הפיננסית שאושרה ע"י הממשל. יצרנית המטוסים בואינג הפגינה חוסן מרשים ברבעון השלישי והעלתה את תחזיותיה ומושכת יחד עם דלתא איירליינס שגם היא פרסמה תוצאות טובות את המדדים לעליות.

ברקע, המדדים המובילים באירופה סגרו בעליות על רקע העליות בוול סטריט ולאחר שפורסמו פרטים נוספים על תוכניות הקיצוץ בתקציב הבריטי לאחר שהגירעון התקציבי רשם שיא. התקציב צפוי להיות מקוצץ בממוצע ב-19% במשרדים השונים. אתמול הגיבו בשוקי העולם בשלילה להעלאת הריבית הפתאומית בסין.

שרי אריסון פתחה היום את "יום ישראל" בוול סטריט ואמרה "בשבילי, עסקים ופילנטרופיה הם בסיס לעשיית הטוב. אני בעד עסקים שלא רק השורה התחתונה חשובה להם. אני מאמינה שהמשק הישראלי ימשיך לצמוח ולמשוך משקיעים זרים - ישראל מציעה הזדמנויות השקעה מצוינות". מאוחר יום הלילה יוענקו תוארי כבוד ופרסים על-ידי הליגה לידידות אמריקה ישראל לשרי אריסון על תרומתה ופועלה לקידום היחסים הכלכליים בין ארה"ב לישראל. בנוסף, יוענק תואר כבוד גם לבנק הפועלים ולחברת נובל אנרג'י. בין הנוכחים באירוע היום יהיו מנכ"ל בנק הפועלים יאיר סרוסי ומנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דיווידסון.

כלכלני יחידת הסיכון המדיני של דן אנד ברדסטריט בלונדון פרסמו היום תחזית צמיחה עולמית המתפרסמת לקראת כנס הלקוחות של דן אנד ברדסטריט ישראל שייערך ביום ראשון הקרוב. לדבריהם שיעור הצמיחה העולמית עומד בפני האטה מתמשכת במחצית השנייה של שנת 2010 שתימשך אל תוך 2011. הכלכלנים מעריכים כי על פי התחזיות העולמיות יעמוד שיעור הצמיחה הכולל בשנת 2010 על סך של 3.1% ובשיעור של 2.7% בשנת 2011. שיעור הצמיחה באירופה יעמוד על פי ההערכות על סך של 1.5% בשנת 2010 ובשיעור של 1.3% ב-2011.

בזירת המאקרו בארה"ב, בשעה 20:00 שעון ישראל, פורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב. הכלכלה האמריקנית ממשיכה להתאושש בעיקר בזכות הפעילות במפעלים, אולם בצורה מתונה, כך עולה מהסקר האחרון.

בסקירה שהוציא היום הכלכלן אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים הוא צופה כי הספר יציג תמונה של כלכלה מאטה. "מהמסמך ינסו המשקיעים לדלות פרטים בקשר לתוכניותיו המוניטריות של הפד, כגון מועד העלאת הריבית ותוכניות לרכישת אג"ח. מלבד זה, תשומת הלב תמשיך להיות בפרסומי דו"חות החברות לרבעון השלישי". כהנוביץ מציין כי מתוך 56 החברות ב-S&P500 שדיווחו עד כה את תוצאותיהן לרבעון השלישי 48 הפתיעו מעל לתחזיות המוקדמות, בשיעור הפתעה ממוצע של 13%.

צ'ק פוינט ואודיוקודס מזנקות לאחר הדו"חות

יאהו ריכזה עניין לאחר שפירסמה אתמול לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. מהדו"חות עולה כי החברה רשמה רווח מתואם של 17 סנט למניה לעומת תחזית מוקדמת של 15 סנט למניה שחזו האנליסטים בוול סטריט ולעומת 13 סנט שרשמה בשנה שעברה. הכנסות החברה הסתכמו בסכום של 1.12 מיליארד דולר - ירידה קלה ביחס להכנסות של 1.13 מיליארד בשנה שעברה.

חברת צ'ק פוינט , בניהולו של גיל שויד, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2010, מהן עולה כי החברה רשמה עלייה של 17% בהכנסות שהסתכמו ב-273.2 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה עלה ברבעון ב-21% לרמה של 63 סנט למניה.

לפני פתיחת המסחר, מורגן סטנלי דיווח כי הכנסות הבנק ברבעון השלישי צנחו ל-6.8 מיליארד דולר לעומת 8.47 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי שרשם הבנק הסתכם ב-91 מיליון דולר או 7 סנט למניה לעומת רווח של 498 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, זאת בעקבות הוצאות חד פעמיות שהופרשו להלוואות כושלות. בניטרול הוצאות חד פעמיות אלה דיווח מורגן סטנלי על ירידה ברווח ל-313 מיליון דולר ברבעון לעומת רווח של 936 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לעומת זאת, יצרנית המטוסים האמריקנית, בואינג , פרסמה תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה על רקע התאוששות בביקושים למטוסים מצד חברות תעופה מסחריות. בואינג דיווחה על הכנסות של 8.7 מיליארד דולר, גידול של 11%, ממכירות לתעופה האזרחית וכ-8.2 מיליארד דולר ממכירות של מוצרי בטחון וחלל.

גם חברות תעופה פרסמו היום דו"חות חזקים לרבעון האחרון, בעקבותיהם נרשמים זינוקים במניות. נציין את אמריקן איירליינס ודלתא .

בנק נוסף שדיווח היום היה וולס פארגו , שרווחיו עלו ב-3.2% לשיא של 3.34 מיליארד דולר או 60 סנט למניה לעומת צפי כי ירדו ל-55 סנט. הפסדי האשראי כתוצאה מחובות מסופקים הצטמצמו. וולס פארגו הפרישה 3.45 מיליארד דולר לכיסוי הלוואות כושלות ברבעון האחרון לעומת הפרשה של 6.11 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הבנק נפלו ב-7.1% ל-20.87 מיליארד דולר.

לאחר הנעילה תדווח eBay על תוצאותיה, כשהרווח למניה ברבעון השלישי צפוי לרדת בסנט בודד ל-37 סנט.

מלאנוקס הישראלית צפויה לדווח לאחר נעילת מסחר על רווח למניה של 18 סנט לעומת 25 סנט רווח למניה ברבעון השלישי של 2009. ההכנסות צפויות להסתכם ב-37.3 מיליון דולר.

אודיוקודס עקפה התחזיות ומסכמת את הרבעון השלישי עם צמיחה של 19.4% בהכנסות ל-38.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי 2.9 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל. בנטרול התגמולים לעובדים והפחתות חד-פעמיות מגיע הרווח ‏Non-GAAP‏ ל-3.6 מיליון דולר, שהם 9 סנטים למניה.‏ שבתאי אדלרסברג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה: "אנחנו מרגישים 'חזק על הסוס', והטרנדים בתעשייה עובדים לטובתנו".