ספר הבז': "הפעילות הכלכלית המשיכה להתאושש בקצב איטי"

ספר הבז': הפעילות הייצרנית המשיכה להתרחב בעוד שההוצאות הצרכניות נעו בין יציבות לעליות קלות ■ הפעילות בענף הנדל"ן נותרה חלשה

הכלכלה האמריקנית ממשיכה להתאושש בזכות הפעילות במפעלים, כך עולה מהסקר האחרון הבוחן את התנאים הכלכליים ב-12 מחוזות ה'פד' בארה"ב והמפורסם ב"ספר הבז'".

על פי ממצאי הסקר הנערך ב-12 מחוזות הפדרל ריזרב ומתפרסם שבועיים לפני קיומה של ישיבת ועדת השוק הפתוח הקובעת את מדיניות הריבית במשק האמריקני, הפעילות הכלכלית "המשיכה להתאושש, אך בקצב איטי" בין ספטמבר לתחילת אוקטובר.

הפעם הבאה בה תיקבע המדיניות המוניטרית תהיה ב-2-3 בנובמבר ובשוק מצפים כי יו"ר ה'פד' ברננקי יודיע על תמריצים נוספים, כאשר בשוק מעריכים כי היקפם עשוי לעלות על טריליון דולר.

הפעילות הייצרנית המשיכה להתרחב בעוד שההוצאות הצרכניות נעו בין יציבות לעליות קלות אך החברות לא הצליחו להעביר את עליית העלויות אל הצרכנים. הפעילות בענף הנדל"ן נותרה חלשה, עם זאת נרשמו בחלק מהמחוזות עליות קלות בביקושים להלוואות.

עוד עולה מהדו"ח כי מספר המועסקים שהתווספו "נותר מוגבל" כאשר חברות רבות נמנעות מלהוסיף עובדים לשורותיהם על רקע החולשה הכלכלית. ה'פד' מציין כי עליות קלות נרשמו במחירים ובמשכורות.