רגע לפני תוצאות הסקר 3D: מודיעין רוכשת 10% מהיתר "דניאל"

מודיעין תשלם לישראמקו 400 אלף דולר תמורת עשירית מההיתר ותישא בחלק מהוצאות חיפושים עתידיות ■ רוכשת גם 10% מ"שמשון" ■ המניה מזנקת במחזור גבוה

רגע לפני פרסום תוצאות הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך בהיתר "דניאל", שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין רוכשת 10% מהרישיון מישראמקו תמורת 400 אלף דולר, מה שמשקף לרישיון שווי של 4 מיליון דולר. כך הודיעו החברות היום (ה') בדיווח לבורסה.

בחודש שעבר דיווחה ישראמקו כי "מסתמנים מספר פרוספקטים אפשריים לקדיחה" בהיתר "דניאל". נראה כי מסתמנים ממצאים חיוביים בסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך בהיתר, בו מחזיקה ישראמקו מאז מארס 2009.

תוקפו של ההיתר פג בחודש שעבר וישראמקו כבר הגישה לממונה על ענייני הנפט בקשות לשני רישיונות חיפושים בתחומי ההיתר, שישתרעו כל אחד על שטח של 400 קמ"ר. בשלב הבא תשלים ישראמקו את עיבוד הנתונים בהתאם ללוחות הזמנים שייקבעו על ידי הממונה, ד"ר יעקב מימרן.

הסכם בין מודיעין לישראמקו נקבע עוד, כי מודיעין תשלם 2.5% מתוצאות חיפושים עתידיות בשטחי הרישיונות להם הגישה ישראמקו בקשה כאמור, אך עד לסכום של 1.125 מיליון דולר. ישראמקו מנוהלת על ידי יוסי לוי. השליטה בשותף הכללי במודיעין מוחזקת על ידי צחי סולטן ו-IDB של נוחי דנקנר.

היתר "דניאל", בשטח של מיליון וחצי דונם, ממוקם על גבולו הדרומי של אזור החיפושים הימי של ישראל, והוא "עוטף" את רישיון "שמשון" משלושת עבריו.

בהמשך הודיעו החברות כי מודיעין תרכוש גם 10% מ"שמשון" בו מחזיקה ישראמקו 79% מהזכויות, תמורת 80 אלף דולר. ישראמקו דיווחה לפני כ-3 חודשים על תוצאות מאכזבות בסקר סייסמי 3D שנערך ב"שמשון".