יגיע גם לישראל? מקדונלד'ס מתכננת העלאת מחירים בקרוב

רשת המזון המהיר תעלה מחירים בארה"ב ובאירופה בשל צפי לעליית מחירי החיטה והבשר ב-2%-3% ב-2011 ■ החברה לא פירטה שיעור העלאת המחירים הצפויה בכל מוצריה

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס מתכננת העלאת מחירים בארה"ב ובאירופה בשל צפי לעליית מחירי הסחורות ב-2%-3% ב-2011 ובעיקר החיטה והבשר - כך מסר סמנכ"ל הכספים של החברה, פיטר בנסן, לאחר הדו"חות הרבעוניים שפורסמו אתמול (ה').

מקדונלד'ס לא פירטה את שיעור העלאת המחירים שהיא מתכננת בכל הפריטים שבתפריט, אך מדובר בהעלאת המחירים הראשונה ברשת מזה יותר משנה.

במהלך כזה יש סכנה לחברת מזון מהיר כמו מקדונלד'ס שמתגאה במחירים זולים, בעיקר על רקע מצבה של הכלכלה האמריקנית והנטייה של הצרכנים בארה"ב לשמור את הארנקים בכיס בתקופה של אבטלה גבוהה ואי-ודאות לגבי ההמשך. בנוסף, מאז 2009 מקדונלד'ס נמנעה מלייקר את מוצריה משיקולי תחרות ברשתות דוגמת וונדי'ס ובורגר קינג.

מקדונלד'ס אמנם חוששת מהתייקרות חומרי הגלם ב-2011, אבל לפחות לפי התוצאות של הרבעון השלישי, האמריקנים עדיין נוהרים בהמוניהם לסניפיה.

נזכיר כי רשת המזון המהיר המובילה בעולם דיווחה אתמול כי רווחיה עלו ב-10.3% ל-1.39 מיליארד דולר. הרווח המתואם עלה ל-1.32 דולר למניה, לעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.25 דולר למניה. הכנסות הרשת עלו ב-4% ל-6.3 מיליארד דולר, מעל לצפי שהיה 6.22 מיליארד דולר. מקדונלד'ס גם העלתה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי ב-11% ל-61 סנט למניה.