על אפם וחמתם של המפגינים: הסנאט בצרפת אישר הרפורמה

בתום 140 שעות דיונים אישר הסנאט את ההצעה ברוב של 177 תומכים מול 153 מתנגדים ■ ככל הנראה, הצרפתים כבר צריכים להתרגל לעובדה, כי הם ייצאו לפנסיה רק בגיל 62

על אפם ועל חמתם של אנשי המפלגה הסוציאליסטית, הסנאט הצרפתי אישר אמש (ו') את הרפורמה בפנסיה, אותה מקדם הנשיא ניקולא סרקוזי. בתום 140 שעות דיונים אישר הסנאט את ההצעה ברוב של 177 תומכים מול 153 מתנגדים. אחד מסעיפיה המרכזיים של הרפורמה קובע כי גיל הפרישה לגמלאות יהיה 62 במקום 60, סעיף שהקים עליו את האיגודים המקצועיים החזקים במדינה.

הרפורמה תיכנס לתוקפה רק לאחר שתעבור גם בשני פורומים נוספים: סרקוזי נזקק כעת לאישור ועדה פרלמנטרית משותפת של שני בתי הפרלמנט, וכן להסכמה מצד מועצת החוקה במדינה. האישורים צפויים להתקבל במהלך השבוע הבא.

לקראת ההצבעה בסנאט, האיגודים החריפו אתמול אתת טון המחאה, ניסו להדק את אחיזתם במגזרי מפתח של המשק, עם יום 11 של שביתה בבתי הזיקוק, נסיעה איטית של משאיות על כבישים ראשיים והפסקות עבודה בנמלי תעופה אזוריים.

המחאות בצרפת שהוציאו במהלך השבוע האחרון לרחובות כמיליון בני אדם לפי נתוני הממשלה וכ-3.5 מיליון לפי הודעות האיגודים הפך לאתגר הגדול והממושך ביותר לצעדי הצנע והרפורמות שננקטים ברחבי אירופה. אך ככל הנראה, הצרפתים צריכים כבר להתחיל להתרגל לעובדה, כי הם ייצאו לפנסיה רק בגיל 62, ולא לפני כן.