אנליסט בכיר בגולדמן זאקס: השוק היום יקר באופן קיצוני

הסיבה העיקרית ל"קניית יתר": קניות של קרנות גידור במטרה להציג ללקוחותיהן תשואות גבוהות ברבעון השלישי ובסוף השנה במטרה לגזור עמלות שמנות

אנליסט טכני בכיר בבנק ההשקעות גולדמן זאקס שלח ללקוחות החברה דו"ח בסוף השבוע, בו הוא מסביר כי שוק המניות האמריקני נמצא במצב קיצוני של קניות יתר, לאחר העליות החדות שנרשמו מסוף חודש אוגוסט ועד היום. במילים אחרות, האנליסט טוען כי השוק יקר מאוד.

הסיבה העיקרית - קניות של קרנות גידור במטרה להציג ללקוחותיהן תשואות גבוהות ברבעון השלישי ובסוף השנה במטרה לגזור עמלות שמנות (בדרך כלל קרנות הגידור גובות 2% דמי ניהול קבועים ועוד 20%-25% מהרווחים).

אליהן מצטרפות קרנות נאמנות שנהנו מזרימות כספים ערות בשבועות האחרונים, כשמנגד משקיעים מוסדיים רבים וגם בעלי עניין בחברות מוכרים מניות בכמויות הולכות וגדלות.

האנליסט, ג'ון נויס (John Noyce), אומר כי הסממן העיקרי למצב הקיצון של השוק הוא ההתרחקות של מדד ה-S&P 500 מהממוצע הנע ל-55 יום. בכל פעם בעבר שהמדד התרחק ביותר מ-5% מהממוצע הזה הוא נכנס ל"תקופת התגבשות" (תקופה בה המדד רושם ירידות או לא עולה ואז הממוצע יכול לסגור את הפער עם המדד).

זאת ועוד, הוא מציין כי בפעם היחידה בשנים האחרונות שה-S&P 500 התרחק כדי 7% מהממוצע, בינואר 2009, הוא רשם בשבועות שבאו לאחר מכן ירידה חדה (עד לשפל של 666 נקודות בתחילת מארס 2009).