וינרוט הטיח בתובעת: "את משקרת ולא חוקרת אותי בהגינות"

בעדותו היום של עו"ד יעקב וינרוט נשמעו חילופי דברים סוערים ■ וינרוט העיד כי ביקש משוקי ויטה לתרום כסף לנזקקים במקום לשלם לו שכר-טרחה

משפטו של עו"ד יעקב וינרוט מוסיף להיות כר פורה לחילופי דברים סוערים. במסגרת עדותו היום (א') האשים וינרוט את התובעת, עו"ד שרון כהנא, בכך שהיא משקרת. "את משקרת ואת לא חוקרת אותי בהגינות", אמר. "תפסיקי להטיח בי האשמות כלליות שאני לא דובר אמת. את לא יכולה להגיד לי שאני משקר - זה מנוגד לכללי האתיקה להגיד לעד שהוא משקר".

וינרוט, העומד למשפט באשמת מתן שוחד לרו"ח שוקי ויטה, פקיד שומה מחוז גוש דן לשעבר, אמר את הדברים החריגים בחומרתם לאחר שהתובעת טענה בפניו כי היא חושבת שהוא וויטה משקרים בעדויותיהם ביחס למועד שבו נפגשו לראשונה.

התובעת טענה היום כי וינרוט כתב בקשת חנינה "מפוארת" לויטה, ולא גבה שכר-טרחה בגינה. "שאלת את השאלה הזאת 700 פעם, ולא אתן לך תשובה שונה - המשרד שלנו אף פעם לא לוקח כסף על בקשות חנינה. אין בקשה אחת דומה לשנייה, אבל אנחנו אף פעם לא גובים כסף בעבור בקשות כאלה", השיב וינרוט.

"שוקי ישב אצלי ובכה"

התביעה טענה נגד וינרוט גם לשיבוש הליכי חקירה, בכך שבעת שנחקר במשטרה דיבר עם רו"ח זאב פלדמן, שנחקר אף הוא באזהרה בתיק. "איך אתה יכול לדבר עם פלדמן על התיק אחרי שאתה יודע שאתה נאשם בשוחד? זה מהווה עבירה של שיבוש מהלכי משפט", שאלה התובעת.

"על מה את חוקרת אותי כבר חצי שעה? הרי לא האשמתם אותי בעבירה של שיבוש מהלכי משפט", השיב וינרוט. "דיברתי עם פלדמן על דברים כלליים וטכניים בלבד".

בעדותו, תיאר וינרוט את יחסו לויטה, שפנה אליו כדי שייצגו בהליכים שנגעו לעיכוב קידומו המקצועי, לאחר שהורשע בשלהי שנות ה-90 בתקיפת מבקרת הפנים של נציבות מס הכנסה.

"שוקי ישב אצלי במשרד ובכה, הוא ישב כאדם שבור, וזה היה אחרי שהוא הסתובב סביב המשרד שלי למצוא חניה כי לא היה לו כסף לחניון. כשראיתי אותו במצבו, משהו נחרט בלבי", אמר וינרוט.

וינרוט סיפר כי הוא ביקש מויטה לתרום כסף לנזקקים במקום לשלם לו שכר-טרחה. "לא הכרחתי אותו לתת ולא אמרתי לו כמה לתת", ציין. בתגובה שאלה אותו התובעת מדוע לא סיפר זאת בחקירותיו הראשונות במשטרה, אלא רק בחקירתו החמישית.

גם הפעם התפרץ לעברה וינרוט בכעס: "אם את מנסה 'לזרוע הרעלה' בבית המשפט, את לא תצליחי בכך. הזיכרון לא פועל לפי מה שאתה רוצה. אחרי כתב האישום הזה שהגשתם נגדי, אני מבטיח לך שכשייכנס אליי אדם למשרד אחייב אותו תמיד בשכר-טרחה ואשאל אותו באשר לכל הקשרים שלו עד לדור עשירי. כשויטה בא אליי, בכלל לא חשבתי עליו כעל פקיד שומה. את פשוט לא תופסת מה אני אומר לך, או לא רוצה להתמודד עם זה".