זוגלובק הגדילה את נתח השוק על חשבון טירת צבי ועוף טוב

עפ"י נתוני סטורנקסט, מאז השקת פסטרמה "דק דק" גדל הנתח הכספי של זוגלובק בקטגוריה ב-5% ■ מנכ"ל זוגלובק, פיני קמרי: "יש כאן ערך מוסף שמצליחים לגבות עליו את הכסף"

השקת סגמנט פסטרמה "דק דק" של זוגלובק הביאה לגידול בנתח הכספי של המותג, על חשבון טירת צבי ועוף טוב - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

בסיכום 4 חודשים מאז ההשקה, בין החודשים יוני לספטמבר 2010 גדל הנתח הכספי של זוגלובק בקטגוריית נקניקים ופסטרמה ארוזים ל-31%, וזאת בהשוואה לנתח כספי של 26% שבו החזיק המותג בתקופה המקבילה ב-2009.

יש לציין כי גם יחיעם וגם טירת צבי השיקו מוצרים דומים.

המותג טירת צבי המשיך אמנם להוביל את הקטגוריה, אבל נתח השוק שלו ירד בתקופה זו מ-34.4% ל-32.6%. מותג נוסף שנפגע מהמהלך של זוגלובק הוא המותג עוף טוב, שנתח השוק שלו ירד מ-17.9% ל-15.4%.

זוגלובק השיקה את סגמנט "דק דק" בסוף חודש מאי, בהשקעת ענק של 9 מיליון שקל, שכללה גם השקעה גדולה בקווי הייצור. ההשקה כללה סדרת מוצרים של נקניק פרוס באופן דק במיוחד, המתאימה לכריכים ולאירוח. הרעיון היה לייצר מנוע צמיחה לחברה באמצעות מוצר שהרווחיות עליו גבוהה יותר.

מנכ"ל זוגלובק, פיני קמרי, אומר כי מטרה זו הושגה. לדבריו, "ההשקה שיפרה את הרווחיות. היחס בין הכמות למחיר השתפר, והמחיר הממוצע עלה משמעותית. רואים בצורה ברורה שיש כאן ערך שמצליחים לגבות עליו את הכסף".

לדברי קמרי, הפוטנציאל של הסגמנט החדש רחוק ממיצוי. "ההשקה השפיעה על כל הקטגוריה, שרשמה גידול של 7.6% אחרי שנתיים וחצי של סטגנציה. אם הקמעונאים היו נותנים יותר מקום וכבוד למוצרים במדף, הקטגוריה היתה גדלה עוד יותר".

11
 11