גייתנר: "הסינים מבינים שזה אינטרס שלהם לאפשר ייסוף היואן"

פגישת ה-G20 ממשיכה לספק כותרות הקשורות ל"מלחמת המטבעות" גם היום: "בסין מבינים כי זהו האינטרס ארוך הטווח לצורך המשך צמיחת התמ"ג ויציבות הכלכלה בעולם"

פגישת ה-G20 בדרום קוריאה ממשיכה לספק כותרות הקשורות ל"מלחמת המטבעות" גם היום (א'). שר האוצר האמריקני, גייתנר מצפה כי סין תאפשר ליואן לעבור ייסוף נוסף מאחר שלדבריו הגורמים הרשמיים המנהלים את המדיניות בסין מבינים כי זהו האינטרס ארוך הטווח לצורך המשך צמיחת התמ"ג והיציבות הכלכלית בעולם.

"הם מכירים בכך שזה חשוב לעולם" אמר גייתנר בראיון טלוויזיוני לרשת בלומברג לאחר שנפגש עם שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של הקבוצה. זאת, בהתייחס לכך שמדיניות שער החליפין של סין משפיעה על מדינות נוספות "סין מכירה בכך ואני חושב שנמשיך לראות אותה מבצעת מהלכים". עם זאת ציין גייתנר כי למכתיבי המדיניות הרשמית של סין "יש עוד דרך לעשות" ביחס לשחרור הפיקוח על הצמדת היאן לדולר, אך ציין "אני חושב שהם מחוייבים לעשות זאת, כי הם מכירים בכך שזהו אינטרס שלהם".

גייתנר אמר את הדברים יום לפני ביקורו הבלתי מתוכנן הצפוי לסין שם יפגש לשיחה עם סגן ראש הממשלה, וונג קישאן שנחשב לאחראי על חלק גדול ממדיניותה הכלכלית של ארצו כדי ללחוץ עליו לייסף את היואן בקצב מהיר יותר. השניים ידונו על מערכת היחסים בין שתי הכלכלות המובילות בעולם. תחת הלחץ מהקונגרס האמריקני, להילחם במה שגייתנר כינה - היאן המפוחת.

ממשל אובמה ניצל את פגישת ה-G20 בסוף השבוע להבטיח קיומו של הסכם בין נציגי המעצמות הכלכליות, אשר מטרתו לעזור להן למנוע את היחלשות המטבעות כשקבעו כי לא יתנו יד לפיחותים תחרותיים. הנציגים גם הסכימו להגדיל את המאמצים להפחית את חוסר האיזון בסחר העולמי.

נציין כי ארה"ב הותקפה במהלך הפגישה ע"י גרמניה וסין בגלל מדיניותה המוניטרית הסופר מרחיבה שאימצה בניסיון להפיח חיים מחודשים במשק האמריקני המקרטע.