פשרה בתביעת רובי ריבלין נגד חדשות 2: פרסמו הודעת הבהרה

ריבלין תבע את חדשות 2 בשל כתבה ב"אולפן שישי" שעסקה במימון נסיעות רעייתו לחו"ל ■ במסגרת הפשרה, ב"אולפן שישי" ביום ו' האחרון קרא יאיר לפיד מסר שנוסח ע"י שני הצדדים

חברת חדשות ערוץ 2 ויו"ר הכנסת רובי ריבלין הגיעו לפשרה בפרשת תביעתו נגד החברה, במסגרת הליך גישור שניהל השופט בדימוס אמנון סטרשנוב.

לפני כשנה הגיש ריבלין תביעת דיבה תקדימית בתולדות יחסי הכנסת והתקשורת על סך 100 אלף שקל, זאת לאור כתבת תחקיר שפורסמה ב"אולפן שישי" שעסקה במימון נסיעות רעייתו לחו"ל במהלך הקדנציה הראשונה שלו.

במסגרת הפשרה, בתוכנית "אולפן שישי" ביום שישי האחרון קרא המגיש יאיר לפיד מסר שנוסח על-די שני הצדדים, אשר בסופו נאמר: "לא היה כמובן בכתבה כל כוונה לפגוע אישית במי מיושבי ראש הכנסת, אלא להעלות את הנושא לדיון ציבורי ולהביא להסדרה שלו, וככל שמי מהם נפגע - אנחנו מביעים את צערנו על כך".

עוד הזכיר לפיד כי "בעקבות הפרסום התכנסה לאחרונה ועדה ציבורית בראשות פרופ' ראובן גרונאו, שמונתה כדי לבחון את הנושא ולהסדיר אותו", והבהיר כי "בתחקיר שפורסם על-ידינו הוצג יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כמי שפעל בניגוד לדין כפי שפורש בחוות-דעת של היועצת המשפטית של הכנסת בכל הנוגע למימון נסיעותיה לחו"ל של רעייתו. עם זאת, ברצוננו להבהיר כי חוות-הדעת של היועצת המשפטית של הכנסת, שהוזכרה בכתבה, לא נמסרה למר ריבלין אלא נאמרה בעל-פה למנכ"ל הכנסת דאז, כשנה לאחר שריבלין סיים את תפקידו כיו"ר הכנסת ה-16. גם לאחר שנבחר מר ריבלין כיו"ר הכנסת ה-18 לא נמסרה חוות-דעת זו בידו, אלא רק לאחר הפרסום ב'אולפן שישי'".

מלשכתו של יו"ר הכנסת נמסר: "אין לנו מה להוסיף מעבר לנוסח שפורסם ב'אולפן שישי'". בחדשות ערוץ 2 סירבו להגיב.