המהפך של אודיוקודס

אודיוקודס נמנית עם אותן חברות ישראליות שאינן מקבלות חשיפה תקשורתית רבה. למה?

אודיוקודס, המפתחת פתרונות להעברת קול על גבי רשת האינטרנט (VoIP), נמנית עם אותן חברות ישראליות שאינן מקבלות חשיפה תקשורתית רבה.

אולי הדבר נובע מגודלה הבינוני של החברה - 185 מיליון דולר, ואולי מסלידת מייסד ומנכ"ל החברה, שבתאי אדלרסברג, מחשיפה בעיתונות הכלכלית (שלא לדבר על ראיון לציטוט - מושג שהוצא מהלקסיקון שלו לפני שנים רבות).

תהא הסיבה לשקט אשר תהא, נראה כי הוא אינו עולה בקנה אחד עם מה שמתרחש במסדרונות החברה בחודשים האחרונים.

חודשיים לפני תום השנה אודיוקודס נמנית על 10 המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר מתחילת השנה בין המניות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני. מתחילת השנה היא נסקה בשיעור של 80%, ותוצאות הרבעון השלישי של החברה שפורסמו בשבוע שעבר (רבעון שישי ברציפות של צמיחה), הן רק חלק מהסיבה לנסיקה זו.

במסגרת התוצאות החברה העלתה בפעם השלישית ברציפות את תחזיותיה השנתיות, ונכון לרגע זה עומדות אלו על הכנסות של 148 עד 150 מיליון דולר, ורווח Non GAAP למניה של 31 עד 32 סנט למניה.

מספרים אלה הם "השורה התחתונה" שמניעה את המניה קדימה, אך מאחוריה יש לא מעט הסברים, והנה חלקם:

1. תזרים, תזרים ושוב ותזרים. אין זה סוד שתזרים מזומנים מפעילות שוטפת הוא נתון חשוב יותר מהרווח הנקי. כאשר הראשון גבוה מהאחרון מצב החברה עדיף, וכך גם במקרה של אודיוקודס.

ברבעונים הראשון והשלישי של השנה התזרים הרבעוני של החברה היה גבוה מהרווח הנקי הרבעוני: ברבעון השלישי עמד התזרים על 5.8 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 3.6 מיליון דולר, ואילו ברבעון הראשון מדובר היה על תזרים של 3.3 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 2.5 מיליון דולר.

2. הפצה בלי הפסקה. בשיחת הוועידה הודתה אודיוקודס, כי שני גורמים תרמו את חלקם לתוצאות הטובות ברבעון השלישי, כאשר הראשון ביניהם הוא גידול במכירות דרך מפיצים. הדבר יצר בסיס לקוחות מגוון יותר, ועבודת המפיצים הפכה למשמעותית יותר בקרב 15 הלקוחות הגדולים של החברה. הגורם השני הוא גידול בהכנסות ממתן שירותים. אודיוקודס מעריכה, כי תסיים את 2010 עם הכנסות משירותים בשיעור של 10% ומעלה מסך ההכנסות, והחברה פועלת על מנת להמשיך להגדיל שיעור זה.

3. נייד, נייד ושוב נייד. טלפונים חכמים ומחשבים ניידים (כולל אייפד) ממשיכים להגדיל את חלקם על חשבון הנייחים, וגם אודיוקודס צפויה להרוויח מכך. בשיחת הוועידה ציין אדלרסברג, כי פתרונות של Mobile VoIP יהפכו למנוע צמיחה עיקרי של החברה בשנים הקרובות, בין היתר, הודות לשת"פ עם Vonage Mobile עליו הודיעה החברה לאחרונה.