פרקליטיו של מנכ"ל משרד הפנים: הוא לא הודה בעבירות

(עדכון) - גבי מימון חשוד כי רכש במירמה מגרשים ביד בנימין שיועדו למפוני גוש קטיף, אף שלא עמד בקריטריונים לזכאות ■ עורכי דינו: מרשנו הציג את גירסתו לחוקרים אך לא הודה במיוחס לו

‎‎"הפרסום שלפיו מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, הודה בעבירות המיוחסות לו הינו פרסום מגמתי ומטעה ואיננו נכון. מרשנו אמנם שיתף פעולה עם החוקרים והציג את גירסתו בפניהם, אך אין בין הגירסה שמסר בחקירה לבין הודאה בעבירות ולא כלום".

כך מסרו היום (ב') עורכות הדין פנינה גיא ועדי ניב ממשרד עו"ד גדעון פישר, המייצגות את מימון, בתגובה לפרסומים בכלי התקשורת לפיהם הודה מימון בפני חוקריו כי אנשי-קש סייעו לו לרכוש 5 חלקות קרקע ביישוב יד בנימין, באופן לא חוקי, והוא התחלק בהן עם איש העסקים עפר גואטה.

עורכות הדין של מימון, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לשר הפנים אלי ישי, התייחסו גם לפרסום לפיו מימון יצא לחופשה מתפקידו כמנכ"ל משרד הפנים, בתיאום עם אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה.

"מימון שוחרר ממעצר-בית ויצא לחופשה מרצונו הטוב והחופשי, על מנת להפנות את מלוא מרצו וזמנו להוכחת חפותו. יודגש גם כי אין כל קשר בין תפקידו של מר מימון כמנכ"ל משרד הפנים לבין החשדות הלכאוריים המיוחסים לו", מסרו.

עוד ציינו עורכות הדין כי "בניגוד לפרסומים, אין ולא היה שום קשר בין גואטה לבין מימון".

חלקה ללא זכאות

מימון נעצר בשבוע שעבר בחשד לעבירות מירמה, הלבנת הון וזיוף. הוא חשוד כי רכש מגרשים בפרויקט נדל"ן ביישוב יד בנימין, שיועדו לציבור הדתי מקרב תושבי המקום או למפוני גוש קטיף, אף שלא עמד בקריטריונים המקנים זכאות. במשטרה חושדים כי מימון ביצע את הרכישה באמצעות אנשי-קש. כך רכש גואטה3 חלקות לבניית בית פרטי, ומימון רכש שתי חלקות.

גואטה, שהיה מנוע מלהתמודד על המכרז לרכישת הקרקעות מאחר שברשותו נחלה בשטח המועצה האזורית, הודה בדיון הארכת מעצרו, באמצעות פרקליטו עו"ד עופר בר-טל, כי הוא אכן רכש 3 נחלות מ-3 אנשים שונים שזכו במכרז, אלא שהרכישה נעשתה באופן גלוי, דווחה לרשויות, והוא שילם מחיר גבוה יותר מששילמו 3 הזוכים תמורת החלקות.

בפרשה נעצרו חשודים נוספים, ובהם אלי אסקוזידו, יו"ר מועצת נחל שורק; ומשה צבי פרידמן, בנה של שושנה פרידמן, שעל-פי החשד שימשה כאשת-קש עבור מימון. ‏‎‎‏

"לא היה תיאום"

עו"ד עופר ברטל, בא-כוחו של עפר גואטה, מסר בתגובה: "אין ולא היה כל תיאום או קשר בין עפר גואטה לגבי מימון. אנו מצרים על כך שמר מימון אינו חוזר למשרד הפנים, בשל מעשים לכאורה שאינם קשורים כלל וכלל לתפקידו ולעיסוקו הבכירים ואשר נעשו בטרם מונה לתפקידו.

"לדעתנו, יש להמתין עד להחלטה אם להגיש נגדו כתב אישום. לעיתים, אף כאשר אדם מודה בעובדות מסוימות, מחליטה הפרקליטות כי אין בעובדות שבהן הודה משום עבירה, והיא סוגרת את התיק נגדו.

"עסקאות של מכירה וקנייה של קרקעות בהן זכו במכרז הן חיזיון נפרץ בכל המושבים בארץ. עסקאות כאלה נעשו לאלפים בשנים האחרונות, ושום חקירה לא נפתחה בגין עסקאות אלה. המוכרים הרוויחו סכומים נאים כתוצאה מכל מכירה כזו, כך שכוונת המדינה להעניק למפוני גוש קטיף הטבה כלכלית - התקיימה במלואה. יש לציין כי תנאי המכרז לא אסרו על הזוכים במכרז למכור את האדמות בהן זכו".