ייצוגית: הרכבת ו"מי שבע" ניתקו את באר-שבע מאספקת מים בשרב

התביעה, בהיקף של 25 מיליון שקל, הוגשה עקב תקלה באספקת המים לבאר-שבע בשבוע שעבר, שהותירה את התושבים ללא מים במשך כיומיים בשיאו של שרב כבד

לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע הוגשה הבוקר (ב') תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, בהיקף של 25 מיליון שקל, כנגד רכבת ישראל ותאגיד המים "מי שבע", עקב תקלה באספקת המים לעיר באר-שבע בשבוע שעבר, שהותירה את התושבים ללא מים במשך כיומיים.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד נועם לאור ויאיר שפרן, טוען המבקש, אוהד בן-קימון, סטודנט באוניברסיטת באר-שבע, כי במהלך ביצוע עבודות תשתית של רכבת ישראל, בלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר, פגעו עובדי הרכבת בקו מים מרכזי הממוקם בסמוך לגשר שבו בוצעו העבודות. כתוצאה מהפגיעה בצינור המים, נטען, נותקו אזורים שלמים בבאר-שבע מאספקת המים, בהם שכונות א-ד, דרך חברון, רמות ומרכז העיר.

התובע מעריך כי בסך-הכול כ-50 אלף תושבים בעיר באר-שבע נותקו כליל מאספקת המים, ולחלק אחר נגרמו שיבושים באספקה, "לרבות לחץ מים נמוך ביותר".

בתביעה צוין כי "כרבע מתושבי העיר התעוררו בבוקר יום ב' ... למציאות מסויטת. תושבים אלה גילו כי אין להם מים בברזיהם; אין להם מי שתייה כלל; כי הם אינם יכולים לצחצח שיניים ולהתקלח; כי הם אינם יכולים להוריד את המים באסלותיהם ועוד כהנא וכהנא פעולות בסיסיות אשר לפתע לא היו אפשריות ... וזאת מבלי שעשו דבר כדי 'להיות ראויים' לעונש הזה".

עוד נכתב בתביעה כי ניתוק אספקת המים לתושבי העיר אירע בשיאו של שרב כבד ששרר בעיר, שהגיע לרמה של 42 מעלות בצל.

התובע טוען כי הוא ובת-זוגו החיה עמו נאלצו לרכוש בקבוקי מים מינרליים בשווי 70 שקל לצרכי שתייה ולצרכים הגייניים שונים, וכן מגבונים לחים בשווי 30 שקל, עימם ניקה את עצמו במקום מקלחת.

לטענת התובע, למרות שאספקת המים נותקה כבר בלילה שבין יום א' ל-ב', רק בבוקר יום ד' "נזכר" תאגיד המים "מי שבע" להציב עמדות בודדות בלבד לחלוקת מים בשכונות שנפגעו.

עוד נטען כי "רק בליל יום ד', למעלה מיומיים לאחר הפגיעה בצינור המים, חזרה אספקת המים לסדרה".