חולדאי מחריף את המאבק במפצלי הדירות: ינתק להם את החשמל

שלל הדרכים של עיריית ת"א לעצור את תופעת פיצול הדירות: תביעות משפטיות, צווי הפסקת עבודה - ופנייה לחברת החשמל בבקשה לניתוק החשמל בדירות המפוצלות

המאבק במפצלי הדירות בתל-אביב מתגבר: מעתה ינותקו דירות המפצלים מהחשמל - כך לפי הנחייה של מנכ"ל עיריית תל-אביב מנחם לייבה, במסגרתה הוגבר שיתוף-הפעולה בין העירייה לחברת החשמל.

צעד זה מגיע לאחר שבשנתיים האחרונות הגישה עיריית תל-אביב כתבי אישום רבים נגד מפצלי דירות, שרבים מהם הסתיימו בהרשעה, וחלקם תלויים ועומדים. בעקבות הנחייתו של לייבה הוגברה לאחרונה האכיפה נגד פיצול הדירות בדמות ניתוק אספקת החשמל ל-15 נכסים בעיר.

בעירייה מסרו היום (ב') כי "חלוקת דירות ללא היתר הינה עבירה על חוק התכנון והבנייה, ופיצולן גורם למטרדים רבים ומשפיע באופן שלילי הן על התכנון העירוני והן על איכות חיי התושבים, כתוצאה מהמעמסה על התשתיות העירוניות ויצירת מחסור בהן, כמו מקומות חניה למשל".

עוד נאמר בהודעת העירייה כי "במסגרת אכיפת החוק מפעילה העירייה את האמצעים החוקיים העומדים לרשותה למיגור התופעה, כולל הגשת תביעות משפטיות, צווי הפסקת עבודה ופנייה לחברת החשמל בבקשה להפסיק אספקת חשמל לבניינים מחולקים תחילה - ובעתיד גם לדירות מחולקות".

בבתי המשפט הוטלו השנה קנסות על נאשמים בחלוקת דירות ללא היתרי בנייה, כמו למשל קנס בגובה 150 אלף שקל בגין פיצול דירה ל-3 יחידות בשדרות בן-גוריון בעיר. לצד הקנס חויב הנאשם גם בהיטל השבחה של 70 אלף שקל וקנס נוסף של 10,000 שקל, על שהפר צו בית משפט שאסר עליו להשלים את החלוקה ולאכלס את הדירות.

לדברי מהנדס עיריית תל-אביב, חזי ברקוביץ', "פסקי הדין מדגישים את תוצאות מלחמתנו העיקשת בפיצול הדירות, שהפך לנפוץ מאוד בעת האחרונה. בד-בבד עולה המודעות הציבורית לנזק הנגרם לסביבה כתוצאה מחלוקה פראית של יחידות דיור, המביאה לעלייה ניכרת במספר התלונות המוגשות למחלקת הפיקוח בעירייה. אנחנו מקווים שמיצוי הדין שנעשה עם עברייני הבנייה, שפועלים מטעמי כדאיות כלכלית, ירתיע עבריינים פוטנציאליים".