תופקד תוכנית מגדל המשרדים של אמות מול הבורסה בר"ג

חניון המגדל יספק מענה למחסור חניות בתמ"א 38‏ ■ המגדל יכלול סך הכל 35 קומות על פני יותר מ-34 אלף מ"ר, מתוכם 1,000 מ"ר ישמשו למסחר והשאר למשרדים

תוכנית שמוסיפה זכויות בנייה למגדל המסחר והמשרדים שמקימה אמות השקעות בדרך ז'בוטינסקי, מול בורסת היהלומים ברמת גן, אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב. במסגרת התוכנית אושר שחניון המגדל יכלול גם חניות שיספקו מענה למחסור החניות שיווצר במימוש תוכניות תמ"א 38 בבנייני מגורים בעיר.

התוכנית מתייחסת למגדל משרדים ומסחר של אמות השקעות, שבשליטת נתן חץ ובניהולו של אבי מוסלר. המגדל יכלול סך הכל 35 קומות על פני יותר מ-34 אלף מ"ר, מתוכם 1,000 מ"ר ישמשו למסחר ואילו השאר למשרדים.

המגרש מצוי בין דרך ז'בוטינסקי ורחוב המעיין כך שהמגדל שיקום, בתכנונו של אדריכל משה צור, ייכלל ברצף של מבנים לתעסוקה, עד מתחם "עלית", כך שתיווצר דופן אורבאנית עם חזיתות מסחריות ומרחב ציבורי מפותח לחלק זה של הרחוב.

‏בנוסף החליטה הוועדה המחוזית, בראשותה של גילה אורון, כי מתוך 650 החניות בחניון הפרויקט, יוקצו 350 חניות לבעלותה של עיריית רמת גן וישמש לטובת הציבור כמענה לחוסרים באזור בורסת היהלומים וכמענה לצורך בחניות נוספות עם התווספות מספר יחידות הדיור בתוכניות הממומשות של תמ"א 38, תוכנית המתאר הרצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.

כידוע, מבנים שמתווספות בהם דירות במסגרת תמ"א 38 נמצאים לעתים ברחובות שבהם תשתיות החנייה מועטות, מה שעלול לגרום למעמסת חנייה במקרה שדירות אלה אכן מתווספות או לחילופין לדחייתה של תוכנית מכוח תמ"א 38 בטענה שאיננה מותאמת לתשתיות הרחוב. הפתרון, אם כן, שמוצע במסגרת תוכנית מגדל אמות השקעות, יכול לסייע בקושי זה.