צל מעיב על ההבראה של AIG: המנכ"ל בן-משה חולה בסרטן

AIG מסרה כי רוברט בן-משה עובר "כימותרפיה אגרסיבית" ■ ממחצית 2008 היו ל-AIG ארבעה מנכ"לים ■ בחודשים האחרונים השתפר מצבה של AIG, שמתכננת להחזיר 100 מיליארד דולר

קבוצת AIG הודיעה אתמול (ב') שהמנכ"ל, רוברט בן משה, הוא חולה סרטן עם תמונת מצב לא ידועה. בכך הטילה ההודעה צל על תהליך ההבראה של קבוצת הביטוח הענקית שקיבלה מהממשל האמריקני סיוע שיא בימי המשבר לפני שנתיים.

AIG לא חשפה את סוג הסרטן שבו לקה בן משה, 66, אך מסרה שהוא עובר "כימותרפיה אגרסיבית". נראה שהוא אובחן רק באחרונה, אם כי לא ברור מתי בדיוק. בן משה מסר בהודעה אישית שהוא מרגיש מצוין והחל את הכימותרפיה בשבוע שעבר.

מאז מחצית 2008 היו ל-AIG ארבעה מנכ"לים. חילופי הגברי התכופים משקפים את המשבר שפקד את הקבוצה כאשר פוזיציות הנגזרים שאליהן נכנסה חטיבה שלה בלונדון (חוזי CDS לביטוח של פירעון אג"ח) אילצו אותה לקבל מן הממשל ומהפד סיוע בסך יותר מ-180 מיליארד דולר מאוקטובר 2008 תמורת ויתור על עצמאותה.

בחודשים האחרונים השתפר מצבה של AIG, והחברה פרסמה תוכנית להחזרת 100 מיליארדי הדולרים שהיא חייבת עדיין למשלם המסים האמריקני. ביום ו' האחרון, AIG מכרה מניות בסך 17.9 מיליארד דולר ב-AIA, חטיבת ביטוחי החיים הגדולה שלה באסיה, כדי להתחיל לפרוע את יתרת החוב לממשל.

השגרה תישמר

"אילו זה היה קורה לפני 3-4 חודשים, זה היה משבש את תוכנית הארגון מחדש", אמר קלארק ארוי, אנליסט בחברת Aite Group. "כעת אני חושב שזו יותר שאלה של מציאת המחליף הנכון והטיפול המיטבי בבן משה".

בן משה מסר שתמונת המצב הרפואית שלו תתברר רק בעוד כמה חודשים, לאחר שיעבור סדרת טיפולים. חולי סרטן אכן נבדקים מדי כמה טיפולים כדי לעמוד על יעילותם.

בהודעתו לעובדי AIG כתב בן משה שהוא מתכנן לשמור על שגרת עבודה רגילה ולעבוד עד לפרישתו המתוכננת ב-2012.

מניית AIG נסחרה אחרי סגירת המסחר בירידה קלה ל-40.80 דולר מ-41.10 דולר בסגירת המסחר בבורסת ניו יורק. המניה עלתה השנה ב-37% מול עלייה של 11.5% בלבד במדד 500 S&P.

"המשקיעים צריכים להיות מודאגים. הוא הולך להמשיך לעבוד כשהוא מקבל כימותרפיה. לרוב האנשים זו משימה קשה מדי", אמר שון איגן, מנהל באיגן-ג'ונס רייטינג, שמדרגת את האג"ח של AIG. "שמירה עליו בתפקיד הגיונית בטווח הקצר, אבל אני לא בטוח שזה עולה בקנה אחד עם האינטרסים ארוכי הטווח של החברה".

מתכננים את העתיד

AIG מסרה שהיא מתכננת את העתיד למקרה שבן משה יזדקק לממלא מקום. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שמועצת המנהלים מתכננת שיחת ועידה עם בעלי מניות מחר (ד') לדיון בתוכניות הירושה.