בנק הפועלים: קנו מניות כלל ביטוח במחיר הנוכחי - תזנק ב-17%

מניית קבוצת הביטוח זוכה להעלאת המלצה ל"תשואת יתר" ■ האנליסט משה סני: קיימת סבירות לא מבוטלת לחלוקת דיבידנד ■ אמש נחשף ב"גלובס": המירוץ לרכישת הקבוצה נמשך

כלל ביטוח מרכזת עניין רב בשבועות האחרונים בשוק ההון, על רקע הדיווחים על מכירתה הצפויה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק. בבנק הפועלים לא מתעלמים מהנעשה ומעלים את המלצתם למניית הקבוצה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" ומעדכנים את מחיר היעד מ-89 שקל למניה ל-110 שקל למניה, פרמיה של מעל 17% על מחיר הבסיס הבוקר באחד-העם.

בסקירה שהגיעה לידי "גלובס", מעריך האנליסט משה סני כי תחום ביטוח הבריאות הוא מנוע הצמיחה של הקבוצה, כאשר מגמת הגידול בפרמיות צפויה להמשיך ולקבל עידוד. תחום הביטוח הכללי, לדעת סני, תורם לפיזור הסיכון שבפעילות הקבוצה.

ביחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים עוד כי קיימת סבירות לא מבוטלת לחלוקת דיבידנד, על אף שבקבוצה אין מדיניות חלוקת דיבידנדים מוצהרת.

סני מסביר כי על בסיס הערכת השווי שנערכה לקבוצה, התקבל שווי של כ-7.1 מיליארד שקל, זאת לעומת שווי שוק נוכחי של כ-5.17 מיליארד שקל. השווי התקבל לפי החלוקה הבאה: 3.932 מיליארד שקל לתחומי ביטוחי החיים והבריאות, 726 מיליון שקל לענף הפנסיה, 752 מיליון שקל לענף קופות הגמל, 898 מיליון שקל לתחום הביטוח הכללי, 330 מיליון שקל לתחום הפיננסים ו-518 מיליון שקל לשווי ההון העצמי.

נזכיר כי אמש נחשף ב"גלובס" כי אחת המתעניינות בכלל ביטוח היא משפחת גרמזיאן, משפחה יהודית מקנדה. נציג המשפחה מנהל את המגעים מטעמה ונפגש בחודש האחרון כמה פעמים עם נציגי קבוצת IDB, כולל נוחי דנקנר עצמו.

המו"מ למכירת כלל ביטוח נע סביב שווי חברה של 2 מיליארד דולר, המשקף פרמיה של 40% על שווי השוק של החברה והדומה לערך הגלום (E.V) שלה.