בגיל 38: צמד החברים מבית הספר היסודי שחתמו השבוע על אקזיט ענק, על משחק קוביות

סופרפליי הישראלית, שנמכרה לפלייטיקה בעסקה הגדולה ביותר שביצעה ענקית הגיימינג, הוקמה ב–2019 על ידי יוצאי פלייטיקה עצמה • לשניים, שהכירו בבית הספר, לא היה רקע בגיימינג, אבל זה לא הפריע להם לבנות חברה שנמכרה במחיר שיכול להגיע ל–2 מיליארד דולר

מימין: אייל נצר וגלעד אלמוג, מייסדי סופרפליי / צילום: זוהר שטרית
מימין: אייל נצר וגלעד אלמוג, מייסדי סופרפליי / צילום: זוהר שטרית

בעולם המשחקים הדיגיטליים, שבו פעמים רבות גיימרים בנפשם הם אלו שמובילים את החדשנות, חברת סופרפליי מציגה סיפור שונה לחלוטין. החברה הישראלית הצעירה, שנמכרה לאחרונה לענקית המשחקים פלייטיקה בעסקה שכל כולה כחול לבן, ועשויה להגיע ל-2 מיליארד דולר כמעט, לא הוקמה על ידי גיימרים כלל. ובכל זאת, בתוך פחות מחמש שנים, הצליחה להפוך לאחת החברות המובילות בתחום, עם הכנסות של מיליוני דולרים בשנה.

הסיבה המפתיעה בגללה אפל משכה את התביעה נגד NSO 
ניתוח | מניית תרופות ההרזיה זינקה ב-400% בתוך ימים. האם יש לה סיכוי מול ענקיות התחום? 

החברה הוקמה ב-2019 על ידי גלעד אלמוג ואייל נצר, שניהם בני 38, במקור מראש העין, ומתגוררים כיום בתל אביב. השניים, חברים מימי בית הספר היסודי, החליטו לעזוב את עבודתם בפלייטיקה ולהקים חברה משלהם. עבור אלמוג, זו לא הפעם הראשונה שבה הוא מוכר חברה לפלייטיקה. שנים קודם לכן, מכר להם את החברה הראשונה שלו, שהתחילה בכלל כפלטפורמה לתיאום משחקי פוקר בין חברים והפכה למשחק פוקר מצליח.

גיגי לוי וייס, שותף מייסד בקרן ההון סיכון NFX, ואחד המשקיעים הראשונים והעיקריים בסופרפליי, מספר לגלובס על ההיכרות הראשונית שלו עם אלמוג. לדבריו, "פגשתי אותו כשגייס לחברה הראשונה שלו. הייתי מושקע בחברה של אבא שלו, שביקש שאפגוש את גלעד. ישר התאהבתי והשקעתי בה".

הוא מוסיף, כי "בצורה מצחיקה, החברה הראשונה שהקים גלעד נמכרה גם היא לפלייטיקה לפני הרבה שנים". אז היה מדובר בעסקה קטנה יחסית, של כמה מיליונים בודדים.

"רעיון למשחק קוביות"

אלעד דרורי, מייסד שותף שהצטרף אל אלמוג ונצר כמה שבועות לאחר שהחליטו על הקמת החברה, ומכהן כיום כמנהל המוצר הראשי שלה, תיאר בראיון למגזין גיימינג אמריקאי, שנערך מוקדם יותר השנה, את המפגש הראשוני עם השניים. "לפני חמש שנים פגשתי את אייל וגלעד בבית קפה, והם אמרו לי שהם רוצים להקים חברה, והיה להם רעיון למשחק קוביות".

דרורי, שהגיע עם ניסיון מחברות כמו רוביו, מי שהביאה לעולם את המשחק הפופולרי אנגרי בירדס, סיפר כי "לא הכרנו קודם לכן, אבל התלהבתי מהרעיון, אז שלחתי להם מצגת על איך הייתי ניגש לעיצוב אב-טיפוס למשחק שלהם. זה התחבר לכולנו, והחלטנו לצאת לדרך יחד. המצגת המקורית הזו בסופו של דבר הפכה למשחק Dice Dreams". המשחק, המוביל של החברה, הושק כחצי שנה לאחר הקמתה.

דרורי התייחס גם לאסטרטגיה של החברה, שהיא לא להמציא ז'אנרים חדשים, אלא למצוא פרצות מעניינות בז'אנרים קיימים ולפתוח אותם לקהלים חדשים. הוא פירט את הגישה בפיתוח המשחק הראשוני של החברה, ואמר כי "היו לנו שאיפות גדולות מאוד עם Dice, וכל אלה הגיעו עם אתגרי עיצוב. אנחנו רוצים שהמשחקים שלנו ייצרו זיכרונות וקשרים רגשיים עבור השחקנים שלנו, גם דרך הקשרים החברתיים שמאפשר המשחק וגם דרך דמויות במשחק שגורמות למשחק להרגיש חי ומזמין".

המשחק השני, Domino Dreams, הושק בשנת 2022, ועד היום ייצר לחברה הכנסות בגובה של 50 מיליון דולר כמעט, עם כ-12 מיליון הורדות. Dice Dreams ייצר לחברה הכנסות של חצי מיליארד דולר כמעט, עם כ-60 מיליון הורדות, כך לפי כך לפי מקורות מקורבים לחברה.

לפי נתוני אתר AppMagic, החברה פועלת בכ-60 מדינות, וארה"ב מהווה את השוק המרכזי שלה, עם כ-60% מההכנסות ו-42% מסך ההורדות.

Dice Dreams הוא משחק מובייל המשלב אלמנטים של בניית ממלכה, משחק קוביות ואינטראקציה חברתית. השחקנים מטילים קוביות וירטואליות כדי לצבור מטבעות זהב, המשמשים לבנייה ושדרוג של מבנים בממלכתם. המשחק כולל מרכיב תחרותי, שבו שחקנים יכולים לתקוף ממלכות של אחרים או לגנוב מהם משאבים, ובמקביל להגן על ממלכם מהתקפות. ככל שהשחקנים מתקדמים, הם מגיעים לממלכות חדשות עם נושאים שונים, אוספים קלפים המשפרים את יכולותיהם ומשלימים משימות לקבלת תגמולים נוספים.

המשחק השני של החברה, Domino Dreams, משלב אלמנטים של דומינו וסוליטר, והשחקנים מתבקשים לפתור פאזלים באמצעות אבני דומינו. המשחק מציג עלילה המלווה דמות בשם המלך ריצ'רד, והשחקנים מתקדמים תוך כדי פתרון הפאזלים.

לצד פתרון החידות, המשחק כולל גם הוא אלמנט של בניית ממלכה, שבו השחקנים מקימים מבנים ומפתחים שטחים. במשחק הזה, ככל שהשחקנים מתקדמים, רמת הקושי של הפאזלים עולה. כמו כן מוצעת במשחק מערכת תגמולים הכוללת מטבעות ופריטים מיוחדים שיכולים לסייע בפתרון שלבים מאתגרים. שני המשחקים הם חינמיים להורדה, וכוללים אפשרויות רכישה בתוך האפליקציות.

"כוכבים עולמיים ענקיים"

אך ההצלחה של המשחק הראשון לא הייתה מיידית. ההשקה של המשחק ב-2019 הייתה רכה, והחברה התמקדה תחילה בשימוש יעיל בתקציבים מוגבלים, ורק עם הזמן החלה להרחיב את מאמצי השיווק שלה. דרורי סיפר בין היתר כי ״בשנים האחרונות, היה לנו הרבה הצלחה בשימוש במשפיענים ובסלבריטאים. הרחבנו את זה עם הזמן מטריטוריות קטנות יותר ומסלבריטאים מקומיים לכוכבים עולמיים ענקיים", מה שעזר למשוך עוד ועוד שחקנים. בין השמות ניתן למנות את השחקניות אווה לונגוריה וקייט בקינסייל.

יתרה מזאת, גם פלטפורמות השיווק של המשחק התרחבו, וככל שהוא צמח, החברה החלה להפיק יותר חומרי פרסום ולהשתמש בטרגוט רחב יותר. במאי 2021, המשחק פורסם בעיקר בפלטפורמות של פייסבוק. ואולם, בסוף 2021, כשחלה ירידה פתאומית בהורדות המשחק, החברה נקטה צעד אסטרטגי חשוב - בדיקת רשתות פרסום חדשות.

כיום, סופרפליי מעסיקה כ-300 עובדים, מתוכם מעל 100 בישראל, עם משרדים נוספים באוקראינה, ברומניה ובהודו. החברה גייסה בסך הכול כ-30-35 מיליון דולר ממשקיעים מובילים, כולל NFX, ג'נרל קטליסט, O.G. Venture Partners של איל עופר, קרן Key1 הישראלית, 83North ו-VGames.

"יש דמיון לפלייטיקה"

כעת, הרכישה על ידי פלייטיקה מסמנת סגירת מעגל עבור המייסדים. הרכישה אגב נולדה אחרי שהחברה בכלל רצתה לצאת לסבב גיוס נוסף, זאת עבור משחק שלישי שהיא מפתחת ושאותו תשחרר בשנה הבאה. ככה התהווה השיח עם פלייטיקה, עד לכדי עסקת רכישה.

לוי וייס, שמשקיע גם בנרכשת וגם ברוכשת, אומר כי "יש מאפיינים רבים דומים בין סופרפליי בתחילת הדרך לפלייטיקה, בעיקר האובססיה למוצר מושלם מחד והניהול מבוסס הדאטה מאידך".

תקופת העבודה בפליטייקה הייתה מכוננת עבור המייסדים, כך סיפרו במספר הזדמנויות שונות. הם ספגו את התרבות הארגונית הייחודית של החברה, שכללה שקיפות מלאה לגבי נתונים עסקיים, מה שלא תמיד מקובל בחברות אחרות, שבהן המידע הזה נגיש רק ליודעי חן. לוי וייס מוסיף, כי "מדובר בחברה שהיא מאוד צעירה בשביל להגיע לעסקה של 2 מיליארד דולר", וכי "זאת דוגמה לכך שגם בשוק המאוד תחרותי של משחקים, אנשים עם הרבה מאוד תשוקה יכולים להוביל".