נוסעים לטיול? אפליקציות לסלולר שיעשו את חייכם קלים יותר

"גלובס" פורס את האפליקציות המומלצות ל-iPhone של אפל, לאנדרואיד שמגיע על מכשירים של מוטורולה, סמסונג ו-HTC, וגם לדגמי נוקיה

מכשירי הטלפונים החכמים הפכו מזמן למוצר נפוץ, שנמצא כמעט אצל כל מנהל בכיר ואפילו עובד זוטר. הטלפונים משלל היצרנים, מציעים המון יכולות, שכוללות מסך גדול, שמאפשר גלישה נוחה באינטרנט, חיבור למייל הארגוני וגישה ללוח הפגישות.

אולם מלבד הפיצ'רים הללו, המכשירים מציעים גם אפשרות להתקנת אפליקציות (מיני יישומים) בטלפון של חברת אפל - ה-iPhone, באנדרואיד (מערכת ההפעלה של גוגל), שמגיע על מכשירים של יצרנים כמו מוטורולה, סמסונג ו-HTC הטיוואנית, וגם בדגמי נוקיה.
"גלובס" פורס בפני אנשי העסקים את האפליקציות, ששילובן בטלפון שלכם, יכולים להפוך לכם את החיים לקצת יותר קלים, יעילים וגם לחסוך מיני צרות בדרכים.

iPhone

* דע לאן אתה הולך: תכנון נסיעה

חברת WorldMate הישראלית, מחזיקה אפליקציה על שמה, שמאפשרת לכם לבנות על-גבי הטלפון את האג'נדה שלכם לכל הנסיעה העסקית או הטיול, כולל פרטי טיסות, בתי מלון והשכרות רכב. התוכנה שואבת את כל הפרטים הללו בצורה אוטומטית, כאשר אתם שולחים לכתובת ייעודית את המיילים עם פרטים אלו, שהגיעו מסוכנת הנסיעות שלכם או מחברת התעופה. מלבד זה, התוכנה יודעת לעדכן את השעות הנכונות, לפי המיקומים אליהם אתם נוסעים בעולם. בנוסף, התוכנה תעדכן אתכם באופן אוטומטי על כל שינוי בטיסה. התוכנה הבסיסית היא בחינם, אבל חלק מהאופציות קיימות רק בגרסה בתשלום של 15 דולר.

* דברים שצריך: רשימת אריזה לנסיעה

טיול טוב או נסיעה עסקית נוחה, תלויים בחלקם במידת הצלחתכם לארוז את כל מה שאתם צריכים. במקום להיזכר ששכחתם את מכונת הגילוח, כאשר אתם נמצאים בבידוק הביטחוני, האפליקציה בשם Packing של QuinnScape תאפשר לכם ליצור רשימות אריזה מוכנות מראש, לקבל רשימות מוכנות לגברים, נשים או לאנשים שרוצים לארוז ממש מעט. כשתסיימו להכין את הרשימה שלכם, גם תוכלו לשלוח אותה במייל לשותפים שלכם לנסיעה. עלות האפליקציה - 1 דולר.

* היה שער? מפת שדות תעופה

שדות התעופה בעולם גדולים בהרבה מנתב"ג. אם לא בא לכם להתרוצץ במטרה למצוא את שער העלייה למטוס שלכם, אפליקציית Gate Maps תיתן לכם את מפת השדה על מסך האייפון. עלותה - 1 דולר.

* דלק צלחה: טיפול מסודר לרכב

חברת לקסוס מציעה ללקוחותיה להזמין טיפולים שוטפים במרכז השירות עבור הרכב שבבעלותם באמצעות אפליקציה באייפון. התוכנה מאפשרת הזמנת טיפול שנתי בהתאם לסוג הטיפול והמועד המבוקש. כמו=כן, היא מאפשרת להזמין נסיעת התרשמות ברכבים חדשים. האפליקציה ללא עלות.

* הבנקאי הנייד: פעולות בחשבון הבנק

רוב הבנקים הגדולים בישראל, כמו לאומי, הפועלים ודיסקונט, מציעים אפליקציות לאייפון שמאפשרות לקבל נתונים מסוימים על החשבון ובחלק מהמקרים גם לבצע פעולות. בנק לאומי למשל, מאפשר ההעברה של כספים מחשבון לחשבון וטיפול בניירות ערך. בנוסף, לבנק יש גם אפליקציה בשם - iCleumi, שמאפשרת לאתר סניפים ומכשירי כספומט באמצעות טכנולוגיית מציאות מוגברת (אוגמנטד ריאליטי), בה המשתמש מקבל תמונה על המסך של המקום בו הוא נמצא (בעזרת המצלמה) ואת המרחק לכספומט (באמצעות ה=GPS). בנק הפועלים מאפשר להעביר כספים ללקוחות אחרים, לאתר את הבנק הקרוב ולבקש הלוואה. האפליקציה של בנק דיסקונט מאפשרת לבדוק גם את מצב האשראי. האפליקציות הללו הן ללא תשלום.

אנדרואיד

* טסים בזמן: עדכון בזמני המראה ונחיתה

אפליקציית Flight Track, שקיימת גם לאייפון וגם לאנדרואיד, מציעה לכם להתעדכן בזמני ההמראה והנחיתה של 1,400 חברות תעופה ו=5,000 שדות תעופה, כולל עדכון על שער העלייה למטוס. מלבד זה, ניתן לראות את מיקומם של המטוסים באוויר באמצעות מפה מפורטת. עלותה - 5 דולר.

* יומן מסע: עדכון פרטי הנסיעה

אפליקציית TripIt עושה בצורה חלקית את מה ש=WorldMate עושה, אבל היא פעילה גם באנדרואיד. הרעיון כאן הוא האפשרות לארגן במקום אחד את כל פרטי הטיסות והמלונות, כאשר את המידע אתם לא צריכים להזין באופן עצמאי, אלא לשלוח אותו במייל לכתובת הייעודית והוא יישלף באופן אוטומטי לאפליקציה. התוכנה ללא תשלום.

* ת"א ללא הפסקה: עדכון מהמדדים באחד העם

Tel-Aviv Ticker היא אפליקציה שמאפשרת להתעדכן בדיווחים מהמדדים הישראליים ת"א 25, ות"א 100. כמו-כן, ניתן לקבל כאן עדכונים על שערי המט"ח: דולר ואירו. התוכנה ללא תשלום.

* SIM לב: הגנה על מידע בסלולר

WaveSecure Mobile Security - אפליקציה שאמורה להגן על כל המידע הרגיש שנמצא בסלולרי שלכם. אם המכשיר שלכם ייגנב או יאבד, האפליקציה תזהה ברגע שלמכשיר ייכנס כרטיס SIM חדש. מאותו רגע, היא תנעל את הטלפון. מעבר לזה, אתם יכולים גם לשלוח SMS למכשיר שלכם, לצורך נעילה מרחוק (בתנאי שהקו שלכם עליו עדיין פעיל). התוכנה גם יכולה לגבות את המידע ולהעביר אותו לאתר האינטרנט של החברה. עלות האפליקציה - 20 דולר לשנה.

נוקיה

* ד"ש מהפורטפוליו: עדכון והדרכה בהשקעות

המדריך למשקיע הוא אפליקציית השקעות, שכוללת חדשות עדכניות בנושאים כלכליים, מילון מונחים ותכנים ליועצי השקעות. האפליקציה הישראלית היא מבית אקסלנס נשואה. היא אמורה לעזור לכם להתמודד עם השאלות שאתם צריכים לשאול את יועץ ההשקעות שלכם והיא בחינם.

* נותנים חדשות: עדכונים מבלומברג

בלומברג היא אפליקציה שמספקת חדשות מתחום הכלכלה, טבלאות ומחירי מניות, מידע על השוק, חוות דעת של אנליסטים וגם אפשרות מעקב אחר פורטפוליו השקעות. התוכנה ללא תשלום.

* תיאוריית הקשר: שיעור לקשירת עניבה

How to tie a knot היא אפליקציית "מורה נבוכים" שימושית עבור אנשי עסקים בראשית דרכם, או סתם מי שעדיין לא למדו לקשור עניבה. האפליקציה מלמדת טכניקות שונות לקשירת עניבה. מחירה - 2 אירו.

* ארגון השומר: הגנה על מידע רגיש

Best safe lite היא אפליקציה לאחסון מאובטח של מידע רגיש, כגון מסמכים, מספרי חשבון בנק וכרטיסי אשראי וכתובות על-גבי הטלפון הסלולרי. האפליקציה נגישה בחינם.

* חדל כרטסת: הזנת כרטיסי ביקור

ABBYY Business Card Reader 2.0 היא אפליקציה שסורקת כרטיסי ביקור ומזינה באופן אוטומטי את הפרטים לרשימת אנשי הקשר של הטלפון הסלולרי. מחירה - 20 אירו.

* פחות כאב ראש: מחשבון עסקי

Finanz S60 - אפליקציה שמבצעת חישובים עסקיים שונים, כגון תזרימי מזומנים, שיעורי תשואה פנימיים, החזרי הלוואות, אג"חים, קצבאות, רווחים שוליים וכן ביצוע סימולציות עתידיות. מחירה - 10 אירו.