רו"ח בר-לב יבדוק את התנהלותו של עו"ד בית-און בתיק כינוס

ביהמ"ש נענה לבקשת לבקשת דב שולדר - והורה כי רו"ח יהודה בר-לב יבדוק את התנהלותו החשבונאית של כונס הנכסים עו"ד ישי בית-און בתיק כינוס של שני פרויקטים לבנייה

רו"ח יהודה בר-לב יבדוק את התנהלותו החשבונאית של כונס הנכסים עו"ד ישי בית-און בתיק כינוס של שני פרויקטים לבנייה בנהריה ובקריית-מוצקין - כך קבע אתמול (ג') בית המשפט המחוזי בחיפה.

צווי בית המשפט לא קוימו

בפסיקתו נעתר השופט, ד"ר עדי זרנקין, לבקשת דב שולדר, שהוגשה באמצעות עו"ד רון סמוראי, למנות רואה חשבון חוקר להתנהלותו של עו"ד בית-און, שמונה ב-2001 ככונס נכסים לחברות הבנייה סלע-שולדר ושולדר חברה לבנייה, שלא עמדו בהתחייבויותיהן הכספיות כלפי הבנק.

מינויו של בר-לב נדרש לאחר שבית-און נמנע מלקיים את צווי בית המשפט ולמסור לעיונו של הבינלאומי את כל מאזני החברות והחומר החשבונאי הנוגע לתקופת הכינוס. כמו כן, נטען כי החומר החלקי שנמסר מעלה תהיות ביחס לפעולות חריגות שנעשו בחשבון הכינוס ללא אישור בית המשפט.

בישיבה שהתקיימה בתיק ביולי האחרון, לאחר שהחלטות קודמות של בית המשפט בנוגע להגשת המסמכים לא קוימו על-ידי בית-און, הורה השופט זרנקין על הגשת הדו"חות המבוקרים הכספיים עד 31 באוגוסט. גם החלטה זו לא קוימה.

"הבקשות נועדו לנגח"

בית-און הודיע כי אינו מתנגד למינוי רואה חשבון בודק, אך טען כי הבקשות שהוגשו על-ידי כל הצדדים, ובכללן בקשה נוספת שהגישה חברת צמנטכל הנדסה וייזום (מהנושים בתיק), שעניינה חיוב הבנק הבינלאומי הראשון להחזיר לקופת הכינוס כ-26 מיליון שקל, נועדו רק כדי לנגח אותו.

לטענתו, הצדדים בתיק מנסים להשיג באמצעות הבקשות שהוגשו חומר שיקל עליהם להדוף תביעה אחרת המתנהלת במקביל, שאותה הוא הגיש כנגד מר שולדר ומנהלים אחרים של החברות שבכינוס, כביכול בגין מירמת מנהלים.

למרות זאת, השופט זרנקין קבע: "בין אם מילא כונס הנכסים את הוראותיי בשלמות ובין אם לאו, רצוי אכן למנות רואה חשבון בודק מטעם בית המשפט על מנת שיבחן את כל התנהלותו החשבונאית".

עוד נקבע כי רואה החשבון יבדוק את הדו"חות הכספיים שהוגשו, וככל שלא הוגשו דו"חות כספיים לגבי חלק מהשנים שבהם מתנהל הכינוס - יפעל להכנת דו"חות כאלה, ולצורך כך יזכה לשיתוף-פעולה מלא מהצדדים.