עלייה של 10% מתחילת השנה בהשקעות ההון סיכון בארה"ב

קרנות ההון סיכון השקיעו סך של 5.5 מיליארד דולר ב-662 עסקאות במשך הרבעון ■ ב-3 הרבעונים הראשונים משקיעי אנג'ל השקיעו בשיתוף עם קרנות הון סיכון 282 מיליון דולר

נראה שכל נתון שרלוונטי להיקפי ההשקעות ההון סיכון בארה"ב, עשוי לספק רוח חיובית ומעט אופטימיות לענף המוכה. הפעם זה דו"ח חברת המחקר Dow Jones VentureSource, שמצא כי קרנות ההון סיכון השקיעו סך של 5.5 מיליארד דולר ב-662 עסקאות במשך הרבעון.

נתונים אלו משקפים ירידה של 5% לעומת היקפי הגיוסים ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהיקפי הגיוסים היא רק חלק אחד מהסיפור. ב- Dow Jones VentureSource מציינים כי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נרשם גידול של 10% לעומת אשתקד, מה שמעיד לטענת מנהלת המחקר בחברה, ג'סיקה קאנינג, על "שיפור בשווקי הנזילות ואופציות לגיוסי כספים לקרנות".

חוזרים ל-Seed

נתון מעניין שמספק הסקר, מציין כי במשך שלושת הרבעונים הראשונים משקיעי אנג'ל השקיעו בשיתוף עם קרנות הון סיכון סכום של 282 מיליון דולר, ב-68 עיסקאות, גידול לעומת 236 מיליון דולר שהושקעו באופן דומה אשתקד. מה שמעיד על התעניינות גוברת של הקרנות בהשקעות ברמת ה-Seed. גם הנתונים היבשים של גיוסי ההון ההתחלתיים תומכים בזה. אלו היו אחראיים על 20% מסך ההון שהושקע לעומת 15% מסך ההון ברבעון המקביל.