נשקו האישי של הנווט השבוי רון ארד הוחזר כבר בשנת 2000

בעסקה שוחררו 12 אסירים לבנונים ו-40 אסירים פלסטינים ■ משפחתו של ארד הגיבה אז בקרירות: "הלוואי שבמקום רובה היו מחזירים את רון"

עדיין אין שום מידע חדש לגבי הנווט השבוי רון ארד, שלפני 24 שנים נפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון, אך לפני עשר שנים הצליחה מדינת ישראל במאמץ ארוך ומתיש, שפרטיו נחשפו רק כעת, להחזיר את נשקו האישי שהיה מצוי בידי החיזבאללה בתמורה לשחרורם של 52 אסירים פלסטינים ולבנונים. משפחת ארד ציננה את התלהבות אנשי המודיעין דאז ואמרה כי "הלוואי שבמקום רובה הייתם מחזירים לנו את רון".

ידיעות אחרונות חושף היום (ה') כי בשנת 2000 זומנה משפחתו של ארד לפגישה בהולה עם ראש המוסד בזמנו אפרים הלוי, שם קיבלה את הבשורה לפיה נשקו האישי של בנם, רובה טייסים מסוג ארמלייט AR-7, הועבר לישראל בתיווכו של המודיעין הגרמני במשא ומתן חשאי שנמשך קרוב לשמונה שנים. "בידיים רועדות פתחנו את החבילה וכשהתברר שהמספרים הסידוריים חופפים התקשרו לתמי, אשתו", סיפר לעיתון אחד המעורבים במבצע שזכה לכינוי "ילדי הפרחים".

כעת מסתבר שחטיפתם של שלושת חיילי צה"ל בגזרת הר דב ולקיחתו בשבי של אלחנן טננבוים באוקטובר של אותה שנה, הן שלמעשה זירזו את העסקה להשבת הציוד האישי של הנווט. מנכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שהבין כי יצליח לקבל את קלפי המיקוח שדרש - עובייד ודיראני, שנמצאו בכלא הישראלי, התגמש והסכים להעביר לידי ישראל את הנשק המדובר וחפצים אישיים של ארד בתמורה לשחרורם של 12 אסירים לבנונים ו-40 אסירים פלסטינים.