אורית אלסטר מועמדת מובילה לחטיבה העסקית בדיסקונט

אתמול דווח כי אהוד ארנון יתמנה למנכ"ל דיסקונט ניו יורק‏ ■ ‎‎יחליף את ראובן שפיגל, שימונה למנכ"ל דיסקונט במקום גיורא עופר

‎‎אהוד ארנון, ראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט, יתמנה לתפקיד מנכ"ל דיסקונט ניו יורק. ארנון יחליף את ראובן שפיגל, שייכנס בדצמבר לתפקיד מנכ"ל דיסקונט ויחליף את גיורא עופר, הפורש אחרי עשור. בתגובה נמסר מדיסקונט כי "אנו מצויים בשלבים אחרונים לקראת קבלת החלטה. נדווח לכשתתקבל".

יו"ר דיסקונט יוסי בכר ושפיגל התלבטו ארוכות לגבי זהות מחליפו של שפיגל. ארנון, ראש החטיבה העסקית בבנק זה שלוש וחצי שנים ולשעבר בכיר ב-‏HSBC‏ ישראל, היה מועמד מוביל מלכתחילה, אך עלתה השאלה היכן ארנון נחוץ יותר לקבוצת דיסקונט - כראש חטיבה מרכזית בבנק או כמנכ"ל חברה בת. בישראל ממלא ארנון תפקיד חיוני בבנק ויש בעייתיות בהחלפה בו-זמנית של מנכ"ל וראש חטיבה עסקית.

בנוסף מתכנן שפיגל שינוי מהותי בהנהלת דיסקונט, וארנון המנוסה והוותיק היה אמור להיות יד ימינו בהנהלה החדשה. עם זאת לאחר שלא נמצא מועמד מתאים יותר ומאחר ששפיגל צריך להתחיל את החפיפה עם גיורא עופר ובימים אלו הוא נוסע הלוך חזור בקו תל אביב-ניו יורק, סוכם כי ארנון יהיה המחליף. זאת כדי שלא להשאיר ללא מנכ"ל את דיסקונט ניו יורק, השלוחה החשובה ביותר של בנק דיסקונט והבנק הישראלי הגדול ביותר בחו"ל.

המועמדת העיקרית להחליף את ארנון היא אורית אלסטר, ראש אגף עסקים גדולים ומספר 2 בחטיבה העסקית. אלסטר היא המועמדת הפנימית המובילה והיא זוכה להערכה גדולה מאוד ונחשבת לכוכב עולה בבנק. בשנים האחרונות היא התבלטה מאוד ועבדה לצד ארנון בצמיחה הגדולה של החטיבה העסקית ובכל האשראים הגדולים שנתן דיסקונט. לפי הערכות, שפיגל ובכר יעדיפו למנות מועמד פנימי כדי לייצר את ההמשכיות הנדרשת.

אלסטר (45), עו"ד, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים ומימון מאוניברסיטת ת"א, החלה את דרכה במערכת הבנקאית בשנת 1989 במחלקת האשראים המיוחדים של בנק לאומי. בשנת 2000 עברה אלסטר לדיסקונט והקימה בפועל את היחידה המקבילה בבנק. בתפקיד זה עבדה צמוד לרוני חזקיהו, שהיה חלק מהתקופה ראש החטיבה העסקית. ב-2007 קודמה לתפקיד ראש אגף עסקים גדולים. אלסטר היא בת זוגתו של הבעלים של דלק רכב גיל אגמון ובתו של יורם אלסטר, לשעבר יו"ר בזק.