התבטאות חריגה של גרוס: "תוכנית ה'פד' היא כמו הונאת פונזי"

גרוס: "הצעדים שינקוט ככל הנראה ה'פד' יביאו בסבירות גבוהה לקץ השוק השורי באגרות החוב, שנמשך מזה 30 שנה" ■ "לפזר צ'קים של טריליוני דולרים - זה לא יעשה טוב לאג"ח"

בזמן שבשווקים ממתינים בקוצר רוח להכרזה על התוכנית החדשה של הפדרל ריזרב בארה"ב על הרחבה מוניטארית נוספת (הודעה שאמורה לצאת בפגישת ה'פד' בשבוע הבא), ביל גרוס תוקף בחריפות את התוכנית ואת ה'פד'. גרוס, העומד בראש קרן האג"ח הגדולה בעולם (פימקו) וזכה לכינוי "מלך האג"ח", מכנה את התוכנית של ה'פד' "הונאת פונזי" (אותה הונאת פירמידה ידועה לשמצה שבה הואשם מיידוף).

בסקירה שפרסם אמש באתר הבית של פימקו, גרוס ציין כי הצעדים שינקוט ככל הנראה ה'פד' "יביאו בסבירות גבוהה לקץ השוק השורי באגרות החוב, שנמשך מזה 30 שנה".

בהמשך כתב גרוס דברים חריפים יותר נגד ה'פד', שבראשו עומד בן ברננקי: "לפזר צ'קים של טריליוני דולרים - זה לא יעשה טוב לאג"ח. זהו צעד שיעודד אינפלציה ואם לומר את האמת זו הונאת פונזי".

גרוס אף ביקר את מדיניות החובות של הממשל האמריקני וכתב כי "תמיד ישנה הנחה שנוכל לגלגל חובות ולגייס חוב חדש כדי לשלם חוב ישן יותר; המשחק הזה עלול להימשך לנצח".

בשווקים מצפים מה'פד' להכריז על תוכנית לרכישת אג"ח בהיקף של מאות מיליארדי דולרים. פגישת ה'פד' תתקיים ב-3 בנובמבר, יום לאחר הבחירות החשובות לקונגרס, שגם הן עשויות להשפיע על השוק האמריקני.

בהתייחסו לבחירות אמר גרוס כי על הבוחרים להתחשב בכובד ראש במדיניות הכלכלית (השגויה לדעתו) שמוביל הממשל. הוא "מזכה" את ברננקי מכל אשמה וטוען כי המדיניות הלא-אחראית של ממשל אובמה דחקה את ברננקי לפינה: "זו לא הונאה של ברננקי מפני שזוהי האלטרנטיבה היחידה שלו ולכן הוא לא אחראי".