תיק המפות: נסגרה החקירה נגד גוגל בפרשת Street View

ועדת הסחר הפדרלית החליטה שהחברה לא תואשם בהפרת זכויות הפרט ■ "מאז תחילת החקירה גוגל נקטה מספר צעדים לשיפור אבטחת המידע שלה"

ועדת הסחר הפדרלית (FTC) של ממשלת ארה"ב הודיעה אתמול (ד') כי החליטה לסיים את החקירה שניהלה נגד גוגל בפרשת שירות מיפוי הרחובות Street View, בחשד להפרה של זכויות הפרט.

הוועדה, שהחליטה לא להטיל עונש על גוגל בשל איסוף מידע מרשתות אלחוטיות על-ידי רכבי Street View, נימקה את החלטתה בכך שמאז תחילת החקירה גוגל נקטה מספר צעדים לשיפור אבטחת המידע שלה. על אף שמדובר בהישג משמעותי עבור ענקית החיפוש, עדיין מתנהלות נגדה מספר חקירות באותה הפרשה מחוץ לגבולות ארה"ב, כמו גם ב-30 מדינות בתחומה.

בבריטניה בודקות הרשויות אפשרות דווקא להעמיק את החקירה נגד גוגל ואף להענישה לאחר הודאתה השבוע כי אספה מידע רב משחשבה באמצעות רכבי Street View, בין השאר, סיסמאות דואר אלקטרוני ותיעוד היסטוריית גלישה של אנשים. חקירות נגד גוגל באותו העניין ממשיכות להתנהל גם בגרמניה, בקנדה, באיטליה, בצרפת ובספרד.

על רקע החקירות הללו, אומר האנליסט קולין גיליס מ-BGC, סגירת תיק החקירה נגד גוגל בארה"ב אינו יותר מ"משא פעוט שירד מכתפיה העמוסות של גוגל. זו דאגה אחת פחות, אבל מספר הדאגות של גוגל ממשיך לגדול. המקום המרכזי שגוגל תופסת בחיי אנשים הופכת אותה למטרה מרכזית לחקירות ולחשדות בכל מקום בו היא פועלת".

"כפי שציינו בעבר, מעולם לא הייתה לנו כל כוונה לאסוף או להשתמש במידע שנאסף והוביל לפתיחת החקירה", נמסר מגוגל.